כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ציר הרשע

מערכות ההגנה הרוסיות מסייעות לאיראן

הנשק ההגנתי הרוסי מסייע לאיראן בהגנה מפני תקיפות אוויריות ישראליות אפשריות. הקשרים המורחבים סייעו כעת לחזק את הקשר בין מוסקבה לטהראן, כולל התחייבות של רוסיה לספק לאיראן מטוסי קרב

מערכות ההגנה הרוסיות מסייעות לאיראן
אילוסטרציה צילום: התעשייה האווירית

העמקת השותפות האסטרטגית בין מוסקבה לטהראן בשנתיים האחרונות מאז פלישת רוסיה לאוקראינה עשויה להיות גורם משמעותי, כאשר בישראל שוקלים תקיפות צבאיות אפשריות כנקמה על מאות הרחפנים והטילים ששוגרו נגד ישראל בסוף השבוע.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי איראן פתחה פרק חדש ומסוכן ביחסיה עם רוסיה כשהסכימה בשנת 2022 לספק אלפי מל"טים וטילים בשדה הקרב כדי לסייע למוסקבה במלחמתה נגד אוקראינה. הקשרים המורחבים סייעו כעת לחזק את הקשר בין מוסקבה לטהראן, כולל התחייבות של רוסיה לספק לאיראן מטוסי קרב מתקדמים וטכנולוגיית הגנה אווירית.

אמצעי הלחימה האלה הכוללים מערכות הגנה, עשויים לסייע לטהראן לחזק את ההגנה שלה מפני כל תקיפה אווירית עתידית של ישראל או ארה"ב, כך על פי גורמי מודיעין ומומחי נשק בארה"ב, אירופה והמזרח התיכון.

לא ידוע כמה מהמערכות סופקו ונפרסו בפועל באיראן, אבל הטכנולוגיה הרוסית עלולה להפוך את איראן ליריב חזק בהרבה, עם יכולת משופרת להפיל מטוסים וטילים, כך אמרו גורמים רשמיים ומומחים לעיתון.

 

סוריה מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד