כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי שנדחתה

שבועיים אחרי פטירת אביו: יוסף חיים מתחתן הערב

הטרגדיה הנוראה של משפחת כהן • ארבעה ימים לפני חתונת בנו בן ה-23 נפטר הרב שלמה דוד כהן מבאר שבע • החתונה נדחתה, והיא תתקיים היום • בעוד חודשיים מתחתנת גם בתו ה-22 • בבית עוד שני בנים בגיל השידוכים ואחות בת 16 • רבה של באר שבע הגר"י דרעי קורא לציבור להתגייס לעזרה

שבועיים אחרי פטירת אביו: יוסף חיים מתחתן הערב
הרב כהן זצ"ל צילום: קופת העיר

יום לפני פורים, בשבת קודש פרשת צו, ניחתה בשורה נראה על ראשה של משפחת כהן, כשאבי המשפחה הרב שלמה דוד כהן זצ"ל, לא קם משנתו לאחר שלקה בשבץ תוך כדי שינה בליל שבת. הוא הובהל לבית החולים וכעבור ימים אחדים נפטר לבית עולמו, למגינת לבם של בני המשפחה ושל כל מכריו ואוהביו. 

לשמח חתן יתום ביום חתונתו הקליקו כאן>>>

חתונתו של הבן, יוסף חיים בן ה-23 היתה אמורה להתקיים בימי השבעה. בגלל האבל נדחתה החתונה עד לאחר השבעה, והיא צפויה להתקיים הערב בעז"ה. 

קופת העירמכתב בקשה דחופה צילום: קופת העיר


יוסף חיים החתן, בכה בהלווייתו של האב בדמעות שליש, וציין כי אביו הבטיח לו שילווה אותו לחופה, וכעת נפטר לבית עולמו ואינו יכול להשתתף באופן פיזי בחתונה. הם הביעו ביטחון מלא שנשמתו של האב בוודאי תרד מהשמים להשתתף בחופתו של בנו האהוב, שאפילו לא יכול להניח הזמנה על קבר אביו.

בפטירתו הותיר הרב כהן אלמנה ושמונה יתומים, מתוכם שלושה נשואים, אחד נוסף שמתחתן היום כאמור, ובבית נותרו עוד ארבעה שאינם נשואים. הגדולה מביניהם בת 22 מאורסת וצפויה לתהחתן בעז"ה בעוד חודשיים, והצעירה בת 16 בלבד, כשבתווך אחות נוספת בת 21 ועוד אח, תלמיד ישיבה בן 19. 

הגאון רבי יהודה דרעי שליט"א, רבה של באר שבע, פרסם בימים האחרונים הודעה מצולמת, בה הוא קורא לתושבי עירו ולכל מי ששומע את דבריו, להיחלץ לעזרתו של החתן היתום: "מדובר באדם ירא שמים בתכלית שנפטר לדאבוננו הרב בפתאומיות... והבן שלו שנאלץ לדחות את החתונה, ולרש אין כל, אפילו לא העניינים הבסיסיים כדי להתחתן ולבנות לו את הבית הקטן שלו. אנחנו פונים לכולם לעזור להירתם למצווה החשובה הזאת, בפרט בימים הללו שכולנו זקוקים מאוד לרחמי שמים ולזכויות רבות. תורה וגמילות חסדים מצלילים מחבלי משיח".

הציבור נקרא לעשות מאמץ, לכבודו של החתן היקר שמתחתן הערב בתוך האבל הכבד. המשפחה טרם הספיקה להתאושש מפטירתו של האב, וכעת הם נערכים לחתונה, כששמחה ועצב משמשים בערבוביה. זה הזמן להיחלץ לעזרתו של החתן היתום, להעניק לנו משלנו, ולשמח אותו בימים קשים אלו, כדי שתבוא זכות זו ותעלה לפני אדן כל לשמירה והגנה עלינו ועל כל עם ישראל. 

לשמח חתן יתום ביום חתונתו הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד