כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המלחמה באירופה

זלנסקי זעם על בקשתה של סגנית נשיא ארה"ב

ארה"ב ביקשה מאוקראינה לא לתקוף בתי זיקוק רוסיים. הנשיא זלנסקי זעם על הבקשה ודחה אותה. וושינגטון חזרה על הבקשה בשיחות עם קייב, כולל של היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן עם מקבילו האוקראיני

זלנסקי זעם על בקשתה של סגנית נשיא ארה"ב
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

ה'וושינגטון פוסט' חושף כי כאשר סגנית הנשיא קמלה האריס נפגשה באופן פרטי עם וולודימיר זלנסקי בוועידת האבטחה של מינכן בפברואר וביקשה ממנו להימנע מתקיפה של בתי זיקוק רוסים, תקיפות שארה"ב מאמינה שמעלות את מחירי הדלק העולמי וגם גורמות לנקמה רוסית אגרסיבית יותר בתוך אוקראינה.

הבקשה, על פי גורמים הבקיאים בנושא, הרגיזה את זלנסקי ועוזריו הבכירים. הבכירים האוקראינים רואים תקיפת מתקני אנרגיה רוסיים נקודת אור נדירה במלחמה שוחקת עם אויב גדול ומצויד יותר.

בדיווח נאמר כי לא בטוח שהבקשה משקפת את עמדת הקונצנזוס של ממשל ביידן. אבל בשבועות שלאחר מכן, וושינגטון חזרה על הבקשה בשיחות עם קייב, כולל של היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, שנסע לבירת אוקראינה במרץ, ובכירי הגנה ומודיעין אמריקאים אחרים.

עם זאת, במקום להיענות לבקשות של ארה"ב, אוקראינה הכפילה את התקיפות, ופגעה במגוון מתקנים רוסיים, כולל ב-2 באפריל על בית הזיקוק השלישי בגודלו ברוסיה.

"בעוד שרוסיה תוקפת את שדות הנפט והגז והאנרגיה של האוקראינים, למה שהאוקראינים לא יתקפו את שדות הנפט והגז והאנרגיה הרוסיים?" שאל חבר הקונגרס אוסטין סקוט הרפובליקני במהלך שימוע שנערך לאחרונה.

החשש בארה"ב הוא שהתקיפות מפחיתות רק במעט את יכולות הלחימה של רוסיה. מנגד מתקפת נגד רוסית מסיבית על רשת החשמל של אוקראינה פוגעת באוקראינה הרבה יותר מאשר התקפות נגד בתי הזיקוק ברוסיה.

שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון, הגן על זכותה של אוקראינה לפגוע ביעדי אנרגיה רוסים. "זה לא שרוסיה מגבילה את עצמה רק לפגוע במטרות צבאיות או רק לתקוף בחזית. היא תוקפת בכל רחבי אוקראינה", אמר ל'וושינגטון פוסט'.

 
מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד