כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הארמנים לא מרפים

מאשימים את ישראל ברצח עם ובגזילת קרקעות בירושלים

מאז שחרור חבל קראבך ושיתוף הפעולה האדוק בין אזרבייג'ן לישראל, ארמניה נהפכה למדינה עוינת לישראל. אחרי שהציתו את בית הכנסת היחיד במדינה מספר פעמים ובבירת המדינה נערכו צעדות נאו-נאציות, כעת הם חוזרים לעלילות הדם, ומאשימים את ישראל בהזיות שהם בודים מליבם - גירוש עם ארמני בירושלים וגזילת קרקעות | העיתונים הליברליים מצטרפים למסעות אנטישמיות

מאשימים את ישראל ברצח עם ובגזילת קרקעות בירושלים
ילדי הקהילה בהכנות לחג הפסח צילום: הקהילה היהודית באקו

היחסים בין ארמניה לישראל ממשיכים להיות מתוחים, אך נדמה, כי בארמניה מעוניינים להעמיק את הקרע, כאשר משרד החוץ הארמני יצא בהודעה פרובוקטיבית נגד ישראל. בפרפרזה לפסח, האנטישמיות המודרנית התקדמה מהאשמה של היהודים בלקיחת דם נוצרי, לגזילת קרקעות והתעללות בקבוצה הארמנית בירושלים.

סגן שר החוץ הארמני אמר לתקשורת המקומית השבוע: "אנחנו עוקבים אחר ניסיון להשתלט על אדמות ארמניות. ישראל מאיימת על חיי הארמנים בירושלים והם מנסים לשנות את הסטטוס קוו, אנחנו מנסים לטפל בבעיה הזו עם מדינות ערב, עם שותפים בינלאומיים וגם בפלטפורמות רב-צדדיות".

הבעיה בירושלים, שכבר דווח עליה בעבר, ואף זכה לגינוי מסגן השר החרדי אורי מקלב, מוציאה מהארמנים את האנטישמיות ואף מכון למקין לחקר רצח עם, הנשלט על ידי הלובי הארמני בארצות הברית, האשים לאחרונה ישירות את ישראל ברצח העם של הארמנים בירושלים. 

בהודעת המכון לתקשורת הוצגה העמדה: "המתקפה האחרונה באה בעקבות ניסיונותיה החוזרים ונשנים של מדינת ישראל לפנות ארמנים ילידים מהמחוז. על רקע הפרובוקציות המתמשכות של אזרבייג'ן נגד הרפובליקה של ארמניה בדרום הקווקז, מתקפה זו מייצגת מאמץ נוסף לפגוע באוטונומיה ובריבונות הארמנית. הרמה המדאיגה של ארמנופוביה הקיימת במשטרי רצח עם מאזרבייג'ן ועד ישראל מדאיגה ומעמידה את הארמנים במצב של סכנה מתמדת".

גם בתקשורת הליברלית אירופאית מנהלים ארמנים קמפיין תעמולתי אנטי-ישראלי בנוגע לעסקת הקרקעות בירושלים, כגון בעיתון "גרדיאן" הבריטי, שכתב רק לאחרונה, כי "מתנחלים" עוסקים בהשתלטות על אדמות ובמעשי אלימות נגד ארמנים, שהיו בעלי אדמות בירושלים במשך 1600 שנה (הדבר מודגש כדי להראות שישראל הוקמה מאוחר יותר). הם כביכול עושים זאת "במסווה של מלחמה" - עם רמז שישראל אשמה בכך.

אם עד עכשיו זה לא נשמע לכם הזוי ואתם לא מבינים במה מדובר, אז גם השגריר הארמני בישראל, האשים רק לאחרונה, כי "יש אירועים ארמנופוביים והתקפות על ארמנים מתרחשים בישראל".

כזכור עוינות הארמנית לא נוצרה לחינם, וכפי שדווח מספר רב של פעמים, לאחרונה הוצת מספר פעמים בית הכנסת בבירת ארמניה ואף נערכה בבירה צעדה ניאו-נאצית אנטישמית עם דגלים עם צלב קרס.

יצוין, כי הניאו-נאצים של ארמניה תומכים בגלוי באיראן, קוראים לה למחוק את ה"ציונים" ואת ישראל מעל פני האדמה, וטוענים שהיהודים פתחו במלחמת העולם השנייה, ברמז עבה שהם אשמים בשואה. 

אותם ניאו-נאצים, יחד עם פשיסטים באיטליה, תומכים בחמאס ומתנגדים לבעלת בריתה של ישראל בקווקז, אזרבייג'ן, אותה הם רואים כאויבת וכמשתפת פעולה עם ישראל, במיוחד לאור שחרור שחבל קראבך.

כל הפעולות הללו נועדו לגרום נזק למדינת ישראל בעט של מלחמה קשה, שמטבע הדברים אינה רוצה בשום אופן לבצע רצח עם של ארמנים או פלסטינים. מדובר בפרובוקציה מתגרה, שממשלת ארמניה נוטלת בה חלק, ואף מרשה לעצמה להשתמש בשואה לצרכי תעמולה.

בכיר יהודי ממדינות הקווקז, תוהה בשיחה איתנו: "מדוע, למשל, כל הכנסיות הארמניות בישראל תולות את דגלי מדינת ארמניה. כנסיות קתוליות אינן מציגות דגלי איטליה, ומסגדים סונים אינם מציגים דגלי ערב הסעודית. לכנסייה הארמנית, הקיימת זמן רב מאוד, יש דגל משלה, מדוע הם משתמשים בדגל של מדינה שנוצרה לאחר קריסת ברית המועצות? האם אלה משרדי ממשלה רשמיים, כמו קונסוליות?".

"לא", מוסיף אותו גורם בכיר, "הם עושים את זה בלי רשות. אולי הגיע הזמן להפסיק את הנוהג הזה, כאיתות לשלטונות הארמנים שהם לא יכולים להשתולל בשטח ישראל ולעסוק בתעמולה אנטי-ישראלית?".

בתוך כך, במדינה השכנה לארמניה, אזרבייג'ן, לה יש יחסים מעולים בישראל, היהודים נערכים לקראת פסח, בקהילה היהודית הספרדית בבאקו, בירת אזרבייג'ן, אומרים שהיחס החם של המקומיים, שברובם – שיעים מוסלמים נשאר בלי שינוי בתקופה האחרונה.

רב הקהילה הרב זמיר איסייב אמר שהיסטוריית חיים המשותפים של כאלף שנה עם העם האזרי מוכיחה שלא ניתן לעשות הכללות. "לצערנו הקהילה היהודית בארמניה השכנה עוברת קשיים רבים בחודשים האחרונים, בעקבות גל של אנטישמיות חמורה נגד היהודים שפוקד את המדינה".

הרב איסייב הזכיר את "עלילת הדם" שהומצאה על ידי "הוסאנק" – התנועה הניאו נאצית בארמניה, שטענה כי מתקפת הטרור האחרונה במוסקבה בוצעה על ידי יהודים. מנהיג התנועה אייק נזריאן פרסם ברשתות החברתיות "הסבר" כי "יהודים תמיד מבצעים פיגועי טרור בפורים שלהם, מתוך מנהג ובמגמה להנציח את הטבח של 75,000 פרסים מאבותיהם לפני 2,500 שנה".

"דווקא בחג הפסח אנחנו חייבים לצעוק: דיי לאנטישמיות, בארמניה ובכל מקום בעולם. דיי לשנאה! דיי לשפיכת הדם", קרא הרב איסייב בכינוס פעילים לקראת חג הפסח.

ארמניה אזרבייג'אן אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד