כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חוששים מעימות

הקרמלין על המתיחות: "השלכות קטסטרופליות על האזור כולו"

שר החוץ של ירדן איימן ספדי התייחס למתיחות, ואמר כי "הקהילה הבינלאומית צריכה למנוע מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו "לגנוב" את תשומת הלב מעזה. הנשיא פוטין הביע תקווה שכל הצדדים יפגינו איפוק סביר וכך ימנעו עימות

הקרמלין על המתיחות: "השלכות קטסטרופליות על האזור כולו"
נשיא רוסיה פוטין באיראן צילום: דוברות הקרמלין

נשיא איראן, אברהים ראיסי, שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמר כי "ההתקפות של טהראן על ישראל היו מוגבלות" וכי "הרפובליקה האסלאמית אינה מעוניינת להסלים", כך נמסר מהקרמלין.

הנשיא פוטין הביע תקווה שכל הצדדים יפגינו איפוק סביר וכך ימנעו עימות שעלול להיות לו "השלכות קטסטרופליות על האזור כולו", אומרים בקרמלין.

גם שר החוץ של ירדן איימן ספדי התייחס למתיחות, ואמר כי "הקהילה הבינלאומית צריכה למנוע מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו "לגנוב" את תשומת הלב מעזה על ידי הסלמה בעימות שלו עם איראן".

במהלך מסיבת עיתונאים עם עמיתו הגרמני בברלין, אמר ספדי שאיראן הגיבה למתקפה נגד הקונסוליה שלה והודיעה כי היא "לא רוצה להסלים עוד יותר".

"אנחנו נגד הסלמה. נתניהו רוצה להסיט את תשומת הלב מעזה ולהתמקד בעימות שלו עם איראן", הוסיף ספדי.

כזכור חיל האוויר של ירדן יירט עשרות מל"טים איראנים שהפרו את המרחב האווירי במהלך התקיפה על ישראל מוקדם בבוקר יום ראשון, ואמר כי הוא עשה זאת כדי להבטיח את שלומם של אזרחי ירדן.

לפי הדיווח של רשת NBC אתמול, ירדן גם אפשרה למטוסי קרב ישראלים להיכנס למרחב האווירי שלה להפיל את הטילים הנכנסים, שתי המדינות עם צבא ארה"ב עבדו בשת"פ. בפעם הראשונה ישראל וירדן נלחמו זה לצד זה.

המתקפה האיראנית על ישראל איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד