כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נגד איראן

לאחר הביקורת: סגן השר: "פולין צריכה לתמוך בישראל"

מיד לאחר המתקפה של איראן, משרד החוץ הפולני הוציא הודעת גינוי. "המתקפה של איראן על ישראל הייתה מתקפת טרור דומה למתקפה של רוסיה על אוקראינה"

לאחר הביקורת: סגן השר: "פולין צריכה לתמוך בישראל"
סגן שר החוץ הפולני אנדז'יי שיינה צילום: צילום מסך

"פולין צריכה לתמוך בישראל אל מול המתקפה האיראנית", אמר סגן שר החוץ הפולני אנדז'יי שיינה היום ובכך סיים את גל הביקורת שהופנה כלפי ישראל בשבועות האחרונים. "המתקפה של איראן על ישראל הייתה מתקפת טרור דומה למתקפה של רוסיה על אוקראינה", אמר בראיון ל"רדיו זט" כי "פולין צריכה לתמוך בישראל, כי ישראל חזקה פירושה שלום. זה באינטרס שלנו".

מיד לאחר המתקפה של איראן, משרד החוץ הפולני הוציא הודעת גינוי ושר החוץ הפולני סיקורסקי כתב בחשבונו ברשת X: "בראבו, ישראל, על מניעת תקיפה אווירית איראנית ענקית, מתואמת מכמה כיוונים", תוך שהוא גם קורא לשלוח מערכות דומות להגנת אוקראינה.

לפני שבועיים, הופנתה בפולין ביקורת חריפה כלפי ישראל בעקבות הריגתו בשוגג של אזרח פולני בשיירה הומניטרית בעזה. שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה נפגש אז עם סגן שר החוץ שיינה, ואמר לו כי המתקפה על השיירה ההומניטרית בוצעה בטעות וכי ישראל מתנצלת על האירוע הטראגי.

רבים תהו אז מדוע בפולין לא ביקרו בחריפות כזו את האחראים לרציחתם וחטיפתם של אזרחים פולנים ב-7 באוקטובר. אחד האזרחים הפולנים שחטוף עדיין בידי החמאס ושחייו נמצאים בסכנה הוא אלכס דנציג בן ה-75, חוקר שואה ידוע מקיבוץ ניר עוז.

סגן השר אנדז'יי שיינה אמר שפולין לא צריכה להיות ניטרלית בסכסוך הזה "מכיוון שהמתקפה של איראן על ישראל הייתה מתקפת טרור דומה למתקפה של רוסיה על אוקראינה - האופן שבו ישראל הגנה על עצמה בתמיכת ארה"ב היתה טובה מאד בהתחשב בהיקף המתקפה של איראן על ישראל שהיתה פי שניים מההתקפה הראשונה של רוסיה על אוקראינה ב-24 בפברואר. אילולא כיפת ברזל, תמיכת ארה"ב, והתמיכה ביירוטים המל"טים והטילים הבליסטיים עוד לפני שהגיעו, היו יכולים להיות הרבה מאד הרוגים".

כאשר נשאל מדוע פולין לא גינתה את התקיפה הישראלית בשגרירות איראן בדמשק, ענה כי לא הייתה צריכה להיות תקיפה כזו, והוא לא הסכים לפעולות כאלה, אך הוסיף כי "הותקף מבנה של ארגון המוכר כארגון טרור בין היתר על ידי ארה"ב".

 
Więcej: https://wiadomosci.radiozet.pl/Gosc-Radia-ZET/wiceszef-msz-apeluje-do-polakow-nie-narazajcie-swojego-zycia-w-kazdej-chwili-moze-sie-cos-zdarzyc-atak-iranu-polska-powinna-wesprzec-izrael-16042024


Więcej: https://wiadomosci.radiozet.pl/Gosc-Radia-ZET/wiceszef-msz-apeluje-do-polakow-nie-narazajcie-swojego-zycia-w-kazdej-chwili-moze-sie-cos-zdarzyc-atak-iranu-polska-powinna-wesprzec-izrael-16042024

חמאס מלחמת חרבות ברזל פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד