כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פוגעים בתנאי העסקתן

גננות חרדיות מופלות ביחס לכלל האוכלוסיה

השדולה למען האישה החרדית והדתית יוצאת להגנת הגננות החרדיות: "עיכובים בפתיחת תיקים וקביעת דרגת הוותק של הגננות החרדיות, פוגעים בערך השוויון ומפלים לרעה נשים חרדיות בעבודתן"

גננות חרדיות מופלות ביחס לכלל האוכלוסיה
גן ילדים צילום: Yossi Aloni/Flash90

גננות רבות בציבור החרדי פנו לשדולה למען האישה החרדית והדתית, וקבלו על העיכוב בפתיחת התיקים לקביעת וותק של הגננות, המפלה את תנאי העסקתן ביחס לכלל האוכלוסיה.

לאחר שהתקבלו פניות רבות‚ אודות האפליה לגננות החרדיות, פנתה יו"ר השדולה, חברת הכנסת לימור סון הר מלך, אל מנהל המחוז החרדי - שי קלדרון והבהירו את הסוגיה במכתב מעמיק: "מדובר בפגיעה חמורה בזכויותיהן של גננות רבות במחוז החרדי, המתבטאת בעיכובים משמעותיים בפתיחת תיקים וקביעת דרגת וותק. מציאות זו גורמת לאי-ודאות תעסוקתית ופגיעה כלכלית קשה בגננות".

עוד הובהר במכתב, כי אף ללא העיכובים, גננות חרדיות מופלות בשכרן ביחס לגננות בציבורים אחרים: "אוכלוסיית הגננות, בייחוד החרדיות, הינה אוכלוסייה מוחלשת גם כך, המשתכרת באופן משמעותי פחות מאשר כלל הגננות בישראל. עיכובים בפתיחת תיקים וקביעת דרגת הוותק, פוגעים בערך השוויון ומדגישים באופן בולט את האפליה נגד נשים אלו".

השדולה למען האישה החרדית והדתית בקשו ממנהל המחוז החרדי לקיים בדחיפות בירור אודות הגורם לעיכוב הנוכחי, וכן הקמת מנגנון יעיל וזמין לטיפול בפניות של גננות בנוגע לזכויותיהן, כדי למנוע פגיעות דומות בעתיד. 

יו"ר השדולה, חברת הכנסת לימור סון הר מלך: "קיבלתי פניות מצערות רבות מגננות במחוז החרדי, אשר הביעו את תסכולן הרב מהעיכובים המתמשכים בטיפול בתיקיהן. פניות אלו מצביעות על היקף הבעיה ועל הצורך הדחוף בטיפול בה. הגננות עושות עבודתן במסירות למען ילדי ישראל. במצב אידאלי, נשים אלו היו צריכות לקבל תנאים מעודפים על פני ענפים אחרים במשק. בלתי מתקבל על הדעת, כי בפועל, יש מי שמנצל את העובדה כי מדובר באוכלוסיה מוחלשת גם כך, ובהתנהלות זו גוזר עליהן מצב של עוני מחפיר במיוחד בהתחשב בכך שבמשפחות חרדיות לרוב האם היא המפרנסת היחידה".

לימור סון הר מלך גננות הפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד