כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
במקביל לרכבת האווירית

השיחה של השר כ"ץ עם מקבילו האיטלקי: "אתם הולכים לתקוף?"

שר החוץ האיטלקי שוחח עם שר החוץ ישראל כ"ץ וביקש לשמוע ממנו מה סדר העדיפויות של מדינת ישראל בנוגע להתמודדות עם התקיפה האיראנית. כ"ץ: "נמצא את הנוסחה להגיב"

השיחה של השר כ"ץ עם מקבילו האיטלקי: "אתם הולכים לתקוף?"
ישראל כץ ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בזמן שרכבת אווירית של שרי חוץ עושה דרכה לישראל ובזמן שארה"ב מנסה לפתוח במתקפה דיפלומטית נגד איראן, הערב (שלישי) מתכנסת מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי באופן דחוף בשל החשש מפעולה ישראלית שתוביל להתקלחות אזורית.

על פי דיווח ב'חדשות 12', 10 דקות לפני הכינוס, מתקשר שר החוץ האיטלקי טאיאני לשר החוץ ישראל כ"ץ וביקש לשמוע ממנו מה סדר העדיפויות של מדינת ישראל בנוגע להתמודדות עם התקיפה האיראנית - ומה ישראל הולכת לעשות.

שר החוץ האיטלקי אומר: "צריך להימנע מהסלמה, המצב שלכם בדעת הקהל הרבה יותר טוב עכשיו מאשר היה לפני המתקפה. האם אתם הולכים לתקוף?".

שר החוץ כ"ץ משיב: "נמצא את הנוסחה להגיב. אנחנו לא רוצים הסלמה אבל אנחנו לא יכולים להשאיר את המצב כפי שהוא".

בנוסף, בשיחה השר כ"ץ מעביר מסר ברור מהי הציפייה של ישראל משרי החוץ של האיחוד האירופי, וזה להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור ולהטיל סנקציות על פרויקט הטילים האיראני.

גורם מדיני אומר שבאיחוד האירופי רואים הזדמנות ״לרכב על הגל״ הנוכחי - ולנצל את ההזדמנות להטיל סנקציות על איראן גם לטובת אוקראינה - שמתמודדת מול איום הכטב"מים שאיראן מספקת לרוסיה.

איטליה שר החוץ המתקפה האיראנית על ישראל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד