כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המתח בשיאו

הוחלט איך תתבצע התקיפה - לחץ על ישראל לא לתקוף

בישראל החליטו איך תתבצע התגובה למתקפת הטילים של איראן. שר החוץ המצרי שוחח עם גורמים ישראלים ואיראנים על "שמירת השלום באזור". הרצון הישראלי לתקוף הביא ללחץ בין-לאומי על ישראל שלא לתקוף מחשש שהמצב ידרדר באזור למלחמה כוללת

הוחלט איך תתבצע התקיפה - לחץ על ישראל לא לתקוף
טילים באיראן צילום: שאטרסטוק

בישראל החליטו איך תתבצע התגובה למתקפת הטילים של איראן במוצאי שבת האחרון. כך דווח הערב בכאן 11. על פי הדיווח כעת מחכים בישראל ל"ניצול הזדמנות". ההסכמה הגיעה על רקע חילוקי דעות משמעותיים בצמרת הישראלית על המועד ואופי התגובה. חלק מהשרים דרשו להמתין להסכמות בנושא הקואליציה הבין-לאומית, בעוד שאחרים סברו שצריך להגיב מיד.

הרצון הישראלי לתקוף הביא ללחץ בין-לאומי על ישראל שלא לתקוף מחשש שהמצב ידרדר באזור למלחמה כוללת בין ישראל לאיראן. גורם דיפלומטי אמר לכאן חדשות כי באירופה מוכנים "ללכת רחוק" מבחינת העיצומים על איראן.

כזכור בין שבת לראשון שוגרו מאיראן יותר מ-300 טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים. רובם יורטו בטרם הגיעו לישראל, ואולם כמה טילים פגעו בבסיס נבטים. בפזורה הבדואית, נפצעה ילדה כבת שבע באורח קשה מרסיס שחדר לביתה ופגע בראשה. היא מאושפזת בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

רשת CNN דיווחה כי שר החוץ המצרי סאמח שוקרי שוחח עם עמיתיו הישראלים והאיראנים על הצורך בשמירה על "שלווה ושלום", מנהיגי העולם חוששים ממלחמה אזורית רחבה יותר.

השר שוקרי אמר כי ההתמקדות ההדדית בין ישראל לאיראן "איננה תורמת בשום אופן להתמודדות עם הסוגיות והסכסוכים ארוכי השנים באזור, זה יכניס אותנו למעגל בלתי נגמר של נקמות שרק יוביל לעימות רחב יותר, עם השלכות קשות מאוד על שני העמים בשתי המדינות", אמר שוקרי.

גם שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק, מפעילה לחץ על ישראל בניסיון למנוע את המתיחות בין ישראל לאיראן, השרה נחתה בישראל הערב.

"זה חשוב עבורנו כממשלת גרמניה בזמנים שבריריים אלו לעבוד יחד כדי לתרום להפחתת ההסלמה באזור כולו", אמרה ברבוק במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילה הירדני, איימן ספדי, בברלין לפני שהמריאה לישראל.

היא האשימה את איראן שאינה מעוניינת בשלום אזורי ואמרה שהיא רוצה להוסיף שמן למדורה.

"איראן משחקת עם הגורל של כל האנשים במזרח התיכון", אמרה. "זה תקף יותר מכל לאיראן והנציגים שלה, כמו חיזבאללה או החות'ים".

חלק ממדינות האיחוד האירופי ביקשו להרחיב את הסנקציות על איראן בתגובה למתקפה של טהראן על ישראל. המחלקה הדיפלומטית של הגוש תתחיל לעבוד על ההצעה, כך אמר ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל.

בורל נאם לאחר ועידת וידאו חירום של שרי החוץ של האיחוד האירופי כדי לדון בהשלכות המתקפה.

"כמה מדינות חברות הציעו לאמץ הרחבת צעדים נגד איראן", אומר בורל לכתבים. בורל אומר כי ההצעה תרחיב את הסנקציות כדי לבלום את אספקת המל"טים האיראניים לרוסיה.

בתוך כך ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק שוחח עם ראש הממשלה נתניהו בטלפון. לאחר שבריטניה סייעה לישראל להדוף את מתקפת הטילים על ישראל.

"ראש המממשלה סונאק הדגיש כי הסלמה משמעותית לא נמצאת באינטרס של אף אחד ורק תעמיק את חוסר הביטחון במזרח התיכון" נמסר ממשרד ראש הממדלה הבריטי.

בתוך כך הבית הלבן מסר כי מזכיר המדינה אנטוני בלינקן שוחח אתמול עם השר בני גנץ בנוגע למתיחות המתמשכת בין ישראל לאיראן, כך אמר דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר.

בלינקן חזר על תמיכת ארה"ב בביטחון ישראל יחד עם רצונה של וושינגטון לא לראות הסלמה אזורית, אמר מילר.

 

 

המתקפה האיראנית על ישראל איראן ארצות הברית האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד