כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לקראת הבחירות

ראשי הקהילות התכנסו לגבש עמדה אחידה עם ראשי המפלגה

אירוע מיוחד התקיים ביום ראשון האחרון בקהילה היהודית באנטוורפן בראשות חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך. ראש העיר שעומד בראש המפלגה ומועמד לראשות הממשלה, השתתף יחד עם כמאה מנכבדי הקהילה

ראשי הקהילות התכנסו לגבש עמדה אחידה עם ראשי המפלגה
ראש העיר דה ובר לצד מיכאל פרייליך צילום: משה יונתן

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך שפועל רבות למען הקהילות היהודיות ברחבי בלגיה ונלחם למען ישראל בפרלמנט שרובו עוין את ישראל, איגד סביבו ביום ראשון האחרון כמאה מנכבדי הקהילה היהודית באנטוורפן לקראת הבחירות במדינה שיתקיימו ב-9 ליוני הקרוב, יומיים לפני חג שבועות. 

כלל המשתתפים דנו בנושאים חשובים כמו כלכלה, תמיכה בישראל והגנה על ברית מילה בבלגיה, לאחר שארגונים שונים מנסים לאסור ברית מילה בחוק.

באירוע השתתפו מכל קצווי הקשת החברתית והפוליטית, כולל נציגים של כל הקהילות החרדיות, חבר הפרלמנט שמתמודד שוב למקום בפרלמנט דיבר על חשיבות האחדות בין כל הגופים כדי למקסם את המקסימום לקהילות היהודיות, ולגבש עמדה אחידה. יהודי נוסף שמתמודד למקום בפרלמנט הפלמי, אנדריי גנטמן. 

מיכאל פרייליך (43), חרדי תושב אנטוורפן, עשה היסטוריה כאשר נכנס לראשונה לפרלמנט הבלגי ב-2019, וזכה במקום החמישי ברשימת מפלגת הימין NVA, המפלגה זכתה בניצחון גדול - 25 מתוך 150 מושבים בפרלמנט הבלגי, יו"ר המפלגה הוא בארט דה ובר, ראש עיריית אנטוורפן שמכוון גבוה לראשות הממשלה.

מפלגת NVA היא המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט הבלגי, והיחידה שנלחמת למען ישראל ונאבקת באנטישמיות שונאי ישראל ויהודים. ראש העיר דה ובר ביקר בישראל בקיץ שעבר עם משלחת של משטרת אנטוורפן, כדי לראות איך הם יכולים לשתף פעולה יחד וללמוד יותר על המאבק בטרור ובאנטישמיות.

מלחמת חרבות ברזל אנטוורפן בלגיה אנטישמיות מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד