כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפשרה נדחתה

הריסת תחנת המשטרה על מחבלי חמאס; העירייה תובעת

קרב בין עיריית שדרות למשטרת ישראל בגין הריסת מבנה תחנת המשטרה בשדרות, בו התבצרו מחבלי חמאס שחדרו לישראל ב-7 באוקטובר וסירבו להיכנע • במשטרה מסרבים לשלם את המיליונים

הריסת תחנת המשטרה על מחבלי חמאס; העירייה תובעת
פינוי הריסות תחנת משטרת שדרות צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עיריית שדרות דורשת מיליוני שקלים ממשטרת ישראל בגין הריסת תחנת המשטרה כדי להכריע את הקרב מול המחבלים שהשתלטו ב-7 באוקטובר על התחנה והתבצרו בה, אולם במשטרה מסרבים לשלם את הסכום, בטענה שלא ביקשו מהעירייה להרוס את המבנה. כך מדווח משה שטיינמץ ב'כאן 11'. 

כזכור, קבוצת מחבלים שחדרו לעיר שדרות, השתלטו על תחנת המשטרה בעיר, התבצרו בה במשך שעות ארוכות. כדי לסיים את הסאגה, הורה מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, להרוס את התחנה ולקבור תחתיה את המחבלים.

המשטרה ירתה לכיוון המבנה טילי כתף ופגזי טנקים, השמידה את קירות המבנה, אולם השלד נותר על תילו. למחרת הגיעו טרקטורים של עיריית שדרות שהרסו ופינו את מה שנותר מהתחנה.

לפי הדיווח ב'כאן', העירייה שלחה למשטרה דרישת תשלום על סך שני מיליון ו-700 אלף שקלים עבור עבודות ההריסה שביצעה במבנה. המשטרה מסרבת לשלם את הסכום, בטענה שלא הזמינה מהעירייה את העבודה. בעירייה, מנגד, טוענים שמפקד המחוז ביקש מהם להשלים את הריסת המבנה בו התחולל הקרב הקשה.

לאחרונה מנהלות העירייה והמשטרה מגעים בניסיון להגיע לפשרה בעניין. בעירייה הציעו להוריד את הסכום שהם דורשים למיליון ושמונה מאות אלף שקלים - אך גם לכך המשטרה לא מסכימה.

משטרת ישראל ועיריית שדרות מסרו תגובה משותפת לפרסום: "ישנו קשר הדוק בין משטרת ישראל ועיריית שדרות בשגרה וביתר שאת בעת מלחמה. לכולם ידוע וברור שהשוטרים הצילו בגופם את תושבי העיר מגורל מר ואכזר. גורמי העירייה והמשטרה מקיימים דיונים משותפים ומקצועיים בכדי להגיע להבנות שמקובלות על שני הצדדים".

משטרת ישראל תחנת משטרה עיריית שדרות תביעה דרישת תשלום 7 באוקטובר הריסת מבנה הריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד