כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נוקטים באמצעי חירום

חוששים מתקיפה: חברי משמרות המהפכה עזבו את בסיסיהם בסוריה

כוחות משמרות המהפכה של איראן בסוריה עזבו את בסיסיהם בסוריה וחלק עוזבים אותם בלילות, רק בודדים נשארים לאבטח את מחסני הנשק. חיילים בדרג נמוך מסתתרים בכלי רכב או בחנויות בדיר אזור ובדמשק. קצינים בכירים שוכרים דירות בבנייני מגורים כדי להימנע מחשיפה

חוששים מתקיפה: חברי משמרות המהפכה עזבו את בסיסיהם בסוריה
כוח צה"ל בגבול סוריה צילום: David Cohen/Flash90

חיל משמרות המהפכה האסלאמי של איראן, נקט באמצעי חירום ברחבי סוריה, כך אמר יועץ לממשלה סורית ל'וול סטריט ג'ורנל' המקורב למשמרות המהפכה.

חלק מחברי משמרות המהפכה פינו את הבסיסים שלהם בסוריה ואחרים עושים זאת בלילה, אז סביר להניח יגיעו תקיפות ישראליות, רק חיילים בודדים נשארים מאחור כדי להגן על ארסנל הנשק.

עוד דווח, כי חיילים בדרג נמוך מסתתרים בכלי רכב או בחנויות בדיר אזור ובדמשק, קצינים בכירים שוכרים דירות בבנייני מגורים כדי להימנע מגילוי.

פקיד אמריקאי בכיר אמר אתמול לרשת ABC כי ארה"ב הסתמכה יותר מדי על התפיסה המוטעית לפיה המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, זהיר ולעולם לא יורה על תקיפה ישירה על ישראל, וכי המתקפה של סוף השבוע וההערכה הכללית של ארה"ב לגבי איראן מחייבות כעת לימוד והערכה מחדש.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי איראן החליטה להגיב בגלל לחץ של מיליציות שהותקפו שוב ושוב על ידי ישראל וארה"ב, כך לפי יועץ למשמרות המהפכה.

בפגישה של מנהיגי המודיעין ומשמרות המהפכה ביום שני, עלי אכבר אחמדיאן, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, אמר כי "ההחלטה התקבלה בשל התסכול הגובר של החות'ים ואחרים ב"ציר התנגדות" שאיראן לא עושה דבר".

במהלך מלחמת הצללים הזו, ישראל, כך מאמינים רבים, חיסלה מדעני גרעין איראניים, פתחה במתקפות סייבר על טהראן וביצעה יותר מ-400 תקיפות אוויריות נגד מטרות הקשורות לאיראן בסוריה ובמקומות אחרים באזור, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל".

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל המתקפה האיראנית על ישראל איראן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד