כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ציון גבוה

מבחני בטיחות חדשים ממחישים את החשיבות של אביזרי הבטיחות

הטויוטה קיבלה ציון של 85% בהגנה על מבוגרים שיושבים בתוך הרכב. הציון בסעיפי ההגנה על הילדים הוא 86%. לצד הטויוטה שמשווקת בישראל נבחנו דגמים נוספים

מבחני בטיחות חדשים ממחישים את החשיבות של אביזרי הבטיחות
ציון בטיחות גבוה לרכב הפנאי של הונדה - גם בזכות מערכות הבטיחות האקטיביות צילום: הונדה

ארגון הבטיחות האירופי "יורו אנקאפ" (ENCAP) אשר נחשב כיום לארגון הדומיננטי ביותר באירופה בתחום בטיחות רכבים מפרסם את תוצאות מבחני הבטיחות של שלושה דגמים חדשים של הונדה, ניאו הסינית וטויוטה.

הדגם הראשון שנבחן הוא רכב הכביש שטח של טויוטה- ה C-HR שקיבל ציון גבוה של חמישה כוכבי בטיחות. המבחן עצמו מחולק לכמה חלקים שעוסקים בכמה סוגים של הגנה על נוסעים וגם על מי שמחוץ לרכב. לפי עיקרי התוצאות, הטויוטה קיבלה ציון של 85% בהגנה על מבוגרים שיושבים בתוך הרכב. הציון בסעיפי ההגנה על הילדים הוא 86% (זהו ציון גבוה למדי).

לצד הטויוטה שמשווקת בישראל נבחן דגם של הונדה שעדיין לא נמצא בסוכנות: CRV, רכב הכביש- שטח של היצרנית היפנית. לפי התוצאות שההונדה קיבלה אביזרי בטיחות אקטיביים, כלומר שיודעים כיצד להחליף את תשומת ליבו של הנהג ולהשתלט על הרכב כשצריך מסוגלים לקבוע את ההבדל בין "בטוח מאוד" ובין "בטוח פחות".

כך, הציון של ההונדה מחולק לשני דגמים, אחד שיש לו את מערכת הבטיחות האקטיבית המלאה של הונדה שנקראת "סנסינג 360" ואחד שאין לו את המערכת. במקרה של הדגם של ה-CRV שיש לו את המערכת, הציון הוא חמישה כוכבי בטיחות גבוהים. הדגם שאין לו את המערכת מקבל ארבעה כוכבי בטיחות. בחלוקה לסעיפים ההונדה קיבל ציון של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים ו 86% בהגנה על ילדים.

הדגם האחרון שנבחן הוא סיני שמשווק גם כאן בישראל: ניאו 6 EL החשמלי הסיני שקיבל חמישה כוכבים במבחן. הניאו קיבל ציון גבוה מאוד של 93% בסעיף ההגנה על נוסעים מבוגרים ו-85% בסעיף ההגנה על ילדים.

 

 

יורו אנקאפ טויוטה הונדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד