כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בזכות התורה ינצל העולם

תיעוד לילי: היכל ישיבת פוניבז' שוקק תורה בבין הזמנים

הצלם אלעזר פיינשטיין תיעוד את סדר הלימוד בהיכל ישיבת פוניבז' בשעות הלילה המאוחרות בבין הזמנים בעקבות המצב המתוח. צפו

תיעוד לילי: היכל ישיבת פוניבז' שוקק תורה בבין הזמנים
בחורי פוניבז' לומדים בבין הזמנים צילום: אלעזר פיינשטיין

בזמן שכולם שרויים בפחד לא יודעים מה ילד יום תפסו יוזמה אדירה תלמידי ישיבת פוניבז' בראשות ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי ונשיא הישיבה הגר"א כהנמן לחזק את הלילות וללמוד תורה בהתמדה בהיכל הישיבה הקדושה כדי להגן על העולם כמו שכתוב אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמיים וארץ לא שמתי.

את היוזמה הזאת התחיל כבר מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל בחודש ניסן בשנה שעברה שאז דובר רבות על גזירת הגיוס. 

ראש הישיבה גם כן עורר שבבין הזמנים חסר את זכות התורה ומי יגן עלינו על עם ישראל והיה בפחד גדול מחסרון התורה. וסיפר את המעשה עם הצדיק מנתיבות (הבבא סאלי) שרצו לעשות פעולה צבאית משמעותית וביקשו את ברכתו שאל אותם באיזה שעה מתוכננת הפעולה אמרו לו זה בשעה 14:00 בצהריים אמר להם זה לא יצליח, כי זה זמן שבני הישיבות ואברכי הכוללים נחים וחסר את זכות התורה.

הוסיף מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל ואמר כי על אחת כמה וכמה בבין הזמנים שחסר מאוד את זכות התורה הקדושה שמגינה זה זמן סכנה. ותמיד היו בזמן הזה אסונות רח"ל.

כעת, שוב בני הישיבה החליטו ותפסו יוזמה לעילוי נשמתו הטהורה של ראש הישיבה שכעת ימלאו 11 חודש לפטירתו. לשבת וללמוד כל הלילות הוא באמת זה מחזה מרנין לב ושווה נפש אוהבת תורה לראות את כולם שקועים בלימוד התורה במשך שעות ארוכות עד השעות הקטנות של הלילה כך בידיעה הזאת שרק בזכות התורה ינצל העולם. 

 

ישיבת פוניבז' הרב גרשון אדלשטיין המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד