כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"קחו את החוק לידיים"

הסנאטור קרא להתעמת עם חוסמי הכבישים ה"פרו חמאסיים"

הסנאטור הרפובליקני מארקנסו אמר שאזרחים צריכים "לקחת את העניינים לידיים שלהם" נגד "מפגינים שהגבירו את חוסר הציות האזרחי שלהם" כדי למחות על המתקפה של ישראל בעזה

הסנאטור קרא להתעמת עם חוסמי הכבישים ה"פרו חמאסיים"
אזרחים מזיזים חוסמי כבישים באירופה צילום: צילום מסך

הסנאטור טום קוטון, רפובליקני מארקנסו, קרא לאנשים שהנתיב שלהם נחסם על ידי מפגינים פרו-פלסטינים "לקחת את העניינים לידיים שלכם" ולהתעמת עם העבריינים, תוך תמיכה בשימוש בכוח פיזי נגד מפגינים חוסמי כבישים.

בסדרה של פוסטים שפרסם ברשתות החברתיות, לאחר שמפגינים סגרו את התנועה בערים ברחבי המדינה כולל כבישים ראשיים באוקלנד, קליפורניה, גשר שער הזהב בסן פרנסיסקו וליד נמל התעופה הבינלאומי בשיקגו, קוטון כינה את המפגינים "פרו-חמאס" ו"פושעים".

הוא גם פרסם קטע שלו במהלך ראיון שנערך לאחרונה בו אמר כי אם המפגינים היו משבשים כבישים ציבוריים במדינת הולדתו, ארקנסו, הם היו נתקלים בכוח מצד אזרחים.

"בוא נגיד שאני חושב שיהיו הרבה פושעים מושלכים מהכביש, לא על ידי אנשי אכיפת החוק, אלא על ידי האנשים שהם חוסמים את הדרך שלהם", אמר בראיון לפוקס ניוז. "אם הם הדביקו את הידיים שלהם לרכב או למדרכה, זה כנראה יהיה די כואב לקרוע להם את העור".

הסנאטור קוטון מגדולי תומכי ישראל בסנאט פרסם סרטון המראה קבוצת גברים מזיזים בכוח מפגינים עם אפודים כתומים בכביש באירופה.

"אני מעודד אנשים שנתקעים מאחורי ההמונים הפרו-חמאסיים שחוסמים את התנועה: קחו את העניינים לידיים שלכם כדי להרחיק אותם מהדרך. הגיע הזמן לשים סוף לשטויות האלה" כתב ברשת X.

עשרות מפגינים שגרמו לפקק התנועה בגשר שער הזהב נעצרו בסופו ביום שני. גורמי אכיפת החוק אמרו "ככה התהליך אמור לעבוד, אנשים לא צריכים לקחת את העניינים לידיים".

"אנחנו לא מעודדים שום סוג של אלימות", אמר דארל הורנר, דובר מטעם סיירת הכביש המהיר של קליפורניה, בראיון ביום שלישי ל'ניו יורק טיימס'. לדבריו, נהגים שחווים כל סוג של הפרעה צריכים לתת לרשויות לטפל במצב, והוא ציין כי אפילו הבחירה לצאת מרכב כדי להגיב עלולה לגרום לנהג לצרות משפטיות.

"אתה לא אמור לצעוד ברגל בכביש המהיר, אז מבחינה טכנית אתה לא אמור לצאת מהמכונית שלך מלכתחילה", אמר הורנר.

 
טום קוטון ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד