כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הסלמה חמורה

בנאום בפרלמנט: ארדואן האשים את ישראל בניסיון ההפיכה

נשיא טורקיה האשים לראשונה שישראל עומדת מאחורי הפיכות צבאיות שאירעו בארצו, הקהל ביציע קרא להשמדתה. ארדואן הודיע שיארח את מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וקרא לו "מנהיג המאבק הפלסטיני". והצהיר כי "חמאס הוא לא ארגון טרור"

בנאום בפרלמנט: ארדואן האשים את ישראל בניסיון ההפיכה
הנייה ארדואן ואבו מאזן צילום: משרד הנשיאות הטורקי

קריאות "מוות לישראל" נשמעו היום (רביעי) מהקהל ביציעי הפרלמנט הטורקי במהלך אירוע שבו נאם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בשבחו של חמאס, והאשים את ישראל כמי שעומדת מאחורי ניסיונות הפיכה שונים שאירעו בטורקיה בעשורים האחרונים.

במהלך הנאום גם הודיע ארדואן כי בקרוב יארח בטורקיה את מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, שאותו כינה בהערצה "מנהיג המאבק הפלסטיני".

על פי הדיווח של איתמר אייכנר ב-Ynet, בנאומו אמר ארדואן: "כשכולם שתקו אנחנו יצאנו והגדרנו את חמאס כארגון התנגדות, ולא כארגון טרור. מעל דוכן האו"ם הכרזתי והראיתי עם מפות שישראל כבשה את האדמות הפלסטיניות. תמיד עמדנו לצד אחינו הפלסטינים, בכל המובנים".

במהלך האירוע בפרלמנט הוקרן סרט תעמולה שבו הוצגו פעולות שעשתה טורקיה למען הפלסטינים, ואז קרא הקהל מהיציע "מוות לישראל".

בנאומו האנטישמי והמסית קשר ארדואן את ישראל להפיכות צבאיות שאירעו בטורקיה במאה שעברה: "אל תשכחו את ההפיכה הצבאית ב-12 בספטמבר 1980, שהתרחשה מיד אחרי הפגנת הענק למען ירושלים בעיר קוניה. אל תשכחו את ההפיכה הצבאית ב-28 בפברואר 1997, שהתרחשה מיד אחרי אירוע 'ליל ירושלים' באנקרה. אל תשכחו את ניסיון ההפיכה הכושל ב-2016 שנעשה על-ידי משרתי הציונים. מכאן אני מכריז כי אמשיך להשמיע את קולו של העם הפלסטיני. אני אמשיך - אנחנו נמשיך".

ארדואן טען כי ישראל הרגה 14 אלף ילדים פלסטינים, ואמר: "הם כבר עקפו את היטלר. כנגד כל מי שמנסים לקבל את הסימפתיה של ישראל כשהם ממשיכים לכנות את חמאס ארגון טרור, אנחנו נמשיך לתמוך במאבק הפלסטיני לעצמאות בכל תנאי ולהגן עליו באומץ".

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל טורקיה היטלר רג'יפ טאיפ ארדואן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד