כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פסח תשפ"ד: גם למפונים הותיקים מגיע לחוש כבני חורין

בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הרווחה והעומד בראשו השר הרב יעקב מרגי: איגוד בתי אבות והדיורים המוגנים 'קדם' יקיים את סדרי הפסח וארוחות החג תוך אירוח של בני משפחה נוספים - לצד המפונים המבוגרים שעברו להתגורר במגוון קהילות דיור למבוגרים

פסח תשפ"ד: גם למפונים הותיקים מגיע לחוש כבני חורין
דיור מוגן לב גנים צילום: יח"צ

יותר מ- 1000 אזרחים ותיקים בגיל 65 ומעלה, מהדרום והצפון שפונו מבתיהם מאז הטבח הנורא בשמחת תורה, הצטרפו ללא כל עלות למגוון בתי דיור מוגן ובתי אבות ברחבי הארץ, עד שיוכלו לשוב לבתיהם. זאת, בין השאר במסגרת תכנית הקליטה למפונים של קדם – האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל ומשרד הרווחה.

מלבד קורת גג, מקבלים המבוגרים גם סביבה חברתית וקהילה תומכת, שעוזרת להם לעבור את התקופה הקשה וחוסר הוודאות מחוץ לבית בשגרה באופן כללי. הדבר מתאפשר בעיקר בזכות הקשר ההדוק שבין איגוד 'קדם' למשרד הרווחה והעומד בראשו, השר הרב יעקב מרגי, שפועלים ללא לאות בשילוב ידיים ובשיתוף פעולה עם 'קדם' למען המפונים.

אם בימי שגרה עושים ב'קדם' מאמצים רבים להנעים את שהות המפונים, הדבר מתעצם שבעתיים בחגים, אז גוברת תחושת הבדידות ונוצר צורך עז באווירה מאוחדת וחגיגית כדי לחוש את השמחה במועדי השנה. כך, עברו ימי חנוכה ופורים עם שלל פעילויות מגוונות, כאשר גם את חג הפסח הקרוב, שהינו החג המשמעותי הראשון אחרי פרוץ המלחמה, יחגגו המפונים המבוגרים בבתי הדיור הזמניים שאליהם פונו.

על כן, לפי תכנית סדורה עשרות בתי דיור מוגן ובתי אבות בכל ברחבי הארץ נערכו השנה, והודרכו כיצד להעניק למפונים שגלו מביתם את אווירת החג: צוותי המטבח יכינו מנות חגיגיות לצד סימני הסדר המסורתיים, ועורכי סדר מיוחדים יוזמנו לליל השימורים ואמירת סדר ההגדה.

כמו כן, יתאפשר למפונים להזמין בני משפחה לסעוד עימם בלילה המשפחתי, כדי שיחושו תחושה ביתית ככל שיתאפשר.

בנוסף, בימי חול המועד יתקיימו מופעים ואירועי חג, לצד תכניות מגוונות נוספות לאורך שעות היום.

נחי כץ, מנכ"ל קדם איגוד קהילות דיור למבוגרים בישראל ציין, כי "התכנית הלאומית שאנו מפעילים יחד עם משרד הרווחה והעומד בראשו, השר יעקב מרגי, הובילה בין השאר לקליטתם המיטבית של למעלה מ-1,000 מפונים מבוגרים. זו היא עבורם נקודת מפנה כאשר ביכולתם להמשיך לחיות חיים שגרתיים ומלאים במציאות הבלתי אפשרית שנכפתה עליהם. השנה, יותר מתמיד, נסב כולנו לסעודות החג ולליל הסדר יחד איתם ועם בני משפחותיהם - בתפילה שבשנה הבאה כולם יהיו בני חורין.

"אנו מודים לשר מרגי על הירתמותו יחד עם צוות משרדו כבר החל עם פרוץ המלחמה, ועל הליווי המתמיד שלהם לאורך מעגל השנה".

קדם בתי אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד