כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מתלבטים מה ללמוד? כל הסיבות לשקול בחיוב תואר ראשון בחינוך

אחוז משמעותי מצעירי ישראל פונה כיום ללימודים אקדמאיים בשלב זה או אחר של החיים. עבור כל צעיר/ה המתלבטים בנוגע למסלול הלימודים בו יבחרו, מומלץ בחום לפחות לשקול את האפשרות של תואר ראשון בחינוך

מתלבטים מה ללמוד? כל הסיבות לשקול בחיוב תואר ראשון בחינוך
תואר בחינוך צילום: FREEPIK

להלן כל הסיבות העיקריות בגינן שווה לפחות להכיר את האפשרות של תואר ראשון בחינוך, ולבחון אותה מקרוב:

ערך מוסף של ממש – לא רק עבודה

אחד המאפיינים הבולטים והמשמעותיים ביותר של עולם החינוך, הוא הערך המוסף בעבודה, בעולם החינוך לוקחים חלק פעיל ויומיומי בעיצוב פני דור המחר, בהקניית ערכים וידע לדור הצעיר, בהכנתם לחיים הבוגרים ובעיצוב החברה הישראלית העתידית כולה. לא פחות מכך!

אנשי חינוך זוכים לקום מדי בוקר לעבודה עם התחושה והידיעה כי העבודה שלהם היום תשפיע בצורה חיובית ועמוקה על אחרים, ותסייע לילדים ובני נוער לבנות לעצמם עתיד טוב יותר.

לאיזה ערך מוסף עמוק ומשמעותי יותר ניתן לצפות מתחום עיסוק והתמחות?

תחום בו כל אחד יכול למצוא את הכיוון המתאים  לו ביותר

עולם החינוך הישראלי הוא רחב היקף, עשיר ומגוון. כך, כל אחת ואחד יכולים למצוא בו את הכיוון המעניין  והמתאים  ביותר עבורם. עבור חלק דווקא עולם החינוך בלתי פורמלי יכול להתאים, בעוד אחרים יעדיפו לעבוד בבתי ספר  פורמלים או במסגרות של חינוך מיוחד. ניתן להמשיך לתואר שני בייעוץ חינוכי או במגוון מסלולים אחרים, וכן להתמחות בהוראה של תחומים  כאלו ואחרים.

בקיצור – מגוון רחב ביותר של אפשרויות ומסלולים אפשריים, ובאמת שהשמיים הם הגבול...

תעסוקה יציבה ובטוחה

עולם החינוך מציע כיום גם מאפיין אשר הופך נדיר ומבוקש יותר ויותר בשוק העבודה של המאה העשרים ואחת – יציבות תעסוקתית. כמות ומגוון המשרות הקיימות בעולם החינוך בישראל הוא עצום, ורובם ימשיכו להיות רלבנטיים גם בעוד שנה, חמש, עשר או עשרים שנים מהיום. מסגרות חינוך הן חלק אינטגראלי ומרכזי מכל חברה אנושית כיום, וצפויות להישאר כאלו גם בעתיד הנראה לעין. לכן, הפונים ללימודי תואר ראשון בחינוך נכנסים למעשה לתוך תחום בו היציבות התעסוקתית היא כמעט חסרת תחרות, ויכולים להיות בטוחים יחסית כי תהיה להם תעסוקה ופרנסה בתחום עיסוק זה גם כאשר תחומים רבים אחרים כבר יהפכו להיות לא רלבנטיים.

בנוסף, מדובר בתחום בו היצע התעסוקה הנרחב מתפרס על פני כל המדינה, מדן ועד אילת, כולל כל יישוב ואזור באמצע. כך, ניתן למצוא תעסוקה בחינוך גם בפריפריה וגם באזורים המאוכלסים יותר, מה שמעניק לנו גמישות רבה כאשר אנחנו מתכננים את העתיד.

למידע נוסף הכנסו לאתר מכללת אורנים המובילה בתחום לימודי החינוך.

 

תואר ראשון תואר אקדמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד