כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בית הוועד לרבני ישראל התכנס במחלבת תנובה ברחובות

בית הוועד לרבני ישראל קיים את כינוסו שהוקדש להיבטים הלכתיים של כשרות החלב, במחלבת תנובה ברחובות. בכינוס בו השתתפו כארבעים רבני ערים וישובים מכל רחבי הארץ, העלו הרבנים מגוון שאלות הלכתיות ייחודיות שעניינן תעשיית החלב וכשרות החלב ומוצריו לפסח.

בית הוועד לרבני ישראל התכנס במחלבת תנובה ברחובות
בית הועד לרבני ישראל בתנובה צילום: אלעד וייטמן.

חיים גבריאלי, יו"ר דירקטוריון תנובה, קידם בברכה את פני הרבנים והודה על קיום הכינוס במחלבת תנובה ברחובות. בדבריו אמר, כי תנובה גאה להיות חלק מעם ישראל בחירום כמו בשגרה. קבוצת תנובה, עוד לפני אירועי אוקטובר, שמה לעצמה כיעד את משימת השמירה על בטחון המזון של הציבור. זה הוא השיח של 6000 עובדי תנובה המסורים, הנמנים על כל רבדי החברה בישראל. ״מאז תחילת המלחמה עובדי תנובה ממשיכים להתייצב מדי יום איש איש על משמרתו ובתפקידו וכך מאפשרים לייצר ולספק מוצרי חלב ומזון לכל מכולת ולכל נקודת מכירה ברחבי הארץ.״ הטעים יו"ר דירקטוריון תנובה.

אלעד וייטמן.כינוס הרבניםצילום: אלעד וייטמן.

הרב זאב וייטמן, רב תנובה, סקר באוזני הרבנים את היערכות מערך הכשרות של תנובה לקראת פסח ובכל ימות השנה. הרב וייטמן ציין, כי רובו ככולו של החלב בתנובה הוא חלב למהדרין. בהתייחסו להערכות לפסח אמר הרב וייטמן, כי המזון הניתן לכל הפרות החולבות, לקראת פסח ובמהלך החג, הוא ללא גורמי חמץ. כמו כן מוודאים שכל הרפתות מקפידות לסנן את החלב בסינון עדין ביותר.

 גבי טריואקס, מנהל יחידת פיתוח תחליפי חלבון וחדשנות בתנובה, סקר באוזני הרבנים בעזרת מצגת מושקעת הליכי ייצור חדשניים הנותנים מענה לדרישות ההלכה ומסייעים ביישום כללי הכשרות המוקפדת.

השנה תנובה רשמה  שיא במספר מוצרי החלב הכשרים לפסח בכל הקטגוריות. תנובה מציעה לציבור למעלה מ-370 מוצרים כשרים לפסח, 290 מהם כשרים למהדרין ובהם 23 מוצרים חדשים. הישג זה התאפשר בזכות שיתוף הפעולה והשיח הרצוף בין מערך הכשרות ותהליכי הפיתוח והייצור בתנובה.

אלעד וייטמן.כינוס הרבניםצילום: אלעד וייטמן.

נשאו דברי ברכה והלכה הרב דוד אוחיון – יו"ר בית הועד ורבה של אלפי מנשה, הרב אברהם יוסף – לשעבר רב העיר חולון, הרב בן ציון קוק והרב אברהם רובין יו"ר  בד"צ מהדרין . ניהל והנחה הרב אליהו בר שלום, רב העיר בת ים. הרבנים העלו על נס את מערך הכשרות בתנובה, אשר חלקו רב בקביעת הסטנדרטים ההלכתיים הנהוגים בתעשיית החלב בארץ ובעולם. 

תנובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד