כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המספרים נחשפים

לפחות 50,000 חיילים רוסים נהרגו באוקראינה

ה-BBC מדווח כי מספר הקורבנות של צבא פוטין גדול פי שמונה מהמספרים שמסרה רוסיה | כל הנתונים

לפחות 50,000 חיילים רוסים נהרגו באוקראינה
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

רשת BBC דיווחה היום (רביעי) כי יותר מ-50 אלף חיילים רוסים נהרגו במלחמה באוקראינה מאז הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר 2022.

התחקיר נעשה בשיתוף האתר הרוסי העצמאי Mediazona. המידע נשען על שלל מקורות מידע, בהם הודעות רשמיות, דיווחים בכלי תקשורת וברשתות החברתיות ותיעוד של קברים חדשים שהופיעו בעשרות בתי קברות ברחבי רוסיה.

מספר ההרוגים הכולל של יותר מ-50,000 גבוה פי שמונה מהמספר הרשמי שנתנה אי פעם מוסקבה בספטמבר 2022. עוד נאמר כי המספר האמיתי של מקרי המוות הרוסים צפוי להיות גבוה בהרבה.

הניתוח של רשת BBC אינו כולל את מותם של אנשי מיליציות בדונייצק ולוהנסק, המחזות הכבושים במזרח אוקראינה. אם הם יתווספו למניין ההרוגים בצד הרוסי, המספר יהיה גבוה עוד יותר.

אוקראינה, בינתיים, ממעטת לדבר על היקף ההרוגים שלה בשדה הקרב. בפברואר אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי כי 31,000 חיילים אוקראינים נהרגו - אך ההערכות, המבוססות על המודיעין האמריקאי, מצביעות על מספר אבדות גבוה יותר.

מתנדבים שעובדים עם ה-BBC ו-Medizona ספרו קברים צבאיים חדשים ב-70 בתי קברות ברחבי רוסיה מאז החלה המלחמה. בתי הקברות הורחבו באופן משמעותי, כך עולה מצילום אווירי.

בחלק מבתי הקברות נראו חלקות חדשות לגמרי. תמונות וסרטונים שצולמו בשטח מראים שרוב הקברים החדשים האלה שייכים לחיילים וקצינים שנהרגו באוקראינה.

ה-BBC מעריך שלפחות שניים מכל חמישה מהלוחמים ההרוגים של רוסיה הם אנשים שלא היה להם שום קשר לצבא לפני הפלישה.

בתחילת הפלישה, רוסיה הצליחה להשתמש בכוחותיה המקצועיים כדי לבצע פעולות צבאיות מסובכות. אבל הרבה מאותם חיילים מנוסים מתים או פצועים, והוחלפו באנשים עם מעט הכשרה או ניסיון צבאי כמו מתנדבים, אזרחים ואסירים. האנשים האלה לא יכולים לעשות מה שחיילים מקצועיים יכולים לעשות.

הניתוח האחרון של רשת BBC התמקד בשמותיהם של 9,000 אסירים רוסים שנהרגו בחזית. תחת כח וגנר, מיליציית שכירי החרב שמנהיגה חוסל כי מרד נגד פוטין, שרדו שלושה חודשים בממוצע בקרבות. אולם אלו שגויסו מאוחר יותר על ידי משרד הביטחון הרוסי שרדו רק חודשיים בממוצע כי היו פחות מקצועיים.

עוד דווח, כי כאשר עבדו עבור וגנר, האסירים היו בדרך כלל עם חוזה למשך שישה חודשים. אם הם שרדו הם שוחררו מהכלא.

אבל, מאז ספטמבר האחרון, תחת משרד הביטחון, אסירים מגויסים חייבים להילחם עד שהם מתים או עד שהמלחמה תסתיים - המוקדם מביניהם.

ל-BBC הגיעו עדויות על אסירים שביקשו מקרובי משפחה לעזור להם לקנות מדים ונעליים מתאימים. היו אסירים שנשלחו להילחם ללא ציוד מתאים או אפילו בלי רובי קלצ'ניקוב תקינים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הנשיא זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד