כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מתיחות משולשת

מחשש לתקיפה: איראן צמצמה את נוכחותם של קצינים בכירים בסוריה

חוששים מתקיפה: חיזבאללה הגדיל את מספר לוחמיו בגבול הסורי עם ישראל בימים האחרונים. איראן מתכוננת להתקפה ישראלית על שטחה או על נציגיה במדינות שונות והיא צמצמה את נוכחותם של קצינים בכירים בסוריה

מחשש לתקיפה: איראן צמצמה את נוכחותם של קצינים בכירים בסוריה
מצעד צבאי בטהראן, איראן צילום: שאטרסטוק

מתיחות משולשת. איראן - סוריה - לבנון בכוננות חסרת תקדים. משמרות המהפכה וחיזבאללה, צמצמו את נוכחותם של הקצינים הבכירים שלהם בסוריה. קצינים בדרג ביניים עוברים ממיקומם הקבוע במדינה למקומות אחרים, כך מסרו גורמי ביטחון סוריים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

במקביל, ארה"ב ואירופה לוחצות על ישראל להימנע מתגובה שתביא להסלמה במתיחות שנגרמה כתוצאה מהתקפת הטילים והמל"טים של טהראן בסוף השבוע.

איראן הודיעה היום כי היא מכינה את חיל האוויר שלה לתקיפות וחיל הים שלה יתחיל ללוות ספינות איראניות מסחריות בים האדום. טהראן גם החלה בפינוי כוח אדם מאתרים בסוריה שבהם יש לחיל משמרות המהפכה האסלאמית נוכחות גדולה, כך אמרו פקידים ויועצים סורים ואיראנים לעיתון.

חיזבאללה היה בכוננות גבוהה מאוד במהלך המתקפה האיראנית בסוף השבוע, שם ציפו לתקיפה ישראלית על עמדות חיזבאללה. מאז הארגון הוריד את רמת הכוננות, מכיוון שחיזבאללה מעריך שישראל לא תפגע בלבנון בתגובה למתקפה של איראן.

גורמי ביטחון סורים אמרו היום כי חיזבאללה הגדיל את מספר לוחמיו בגבול הסורי עם ישראל בימים האחרונים כדי לאסוף מידע מודיעיני על התקפות ישראליות אפשריות על לוחמיו ומתקניו.

המתקפה האיראנית על ישראל חיזבאללה חמאסאיראן לבנון סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד