כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרסם מאמר מיוחד

הנשיא ביידן: "אם איראן תסלים, ארה"ב עלולה להיכנס למערכה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קורא לחברי הקונגרס והסנאט לסייע לאוקראינה וישראל. "שתי המדינות זקוקות בדחיפות לסיוע אמריקאי כדי להגן על עצמן מפני יריבים המבקשים להשמדתם"

הנשיא ביידן: "אם איראן תסלים, ארה"ב עלולה להיכנס למערכה"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם מאמר דעה בעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' לגבי סיוע לישראל ואוקראינה, והפציר בחברי הקונגרס והסנאט לתמוך בסיוע לשתי המדינות.

דברי הנשיא ביידן

איראן פתחה בסוף השבוע במתקפה חסרת תקדים נגד ישראל, עם מטח טילים ומל"טים. בערך באותו זמן, כ-1,500 מייל צפונה, המשיכה רוסיה בהפצצת אוקראינה.

גם אוקראינה וגם ישראל התגוננו מפני התקפות אלו, והגנו על אזרחיהן. ושתיהן עשו זאת בסיוע קריטי מארה"ב.

עכשיו זה לא הזמן לנטוש את החברים שלנו. בית המחוקקים חייב להעביר חקיקה דחופה לביטחון לאומי עבור אוקראינה וישראל, כמו גם צורך בסיוע הומניטרי לפלסטינים בעזה.

בשנה השלישית של מלחמת רוסיה, אוקראינה ממשיכה להצליח נגד הסיכויים. נגד צבא גדול בהרבה, האוקראינים כבשו בחזרה יותר ממחצית השטח שכבשה רוסיה לאחר פלישתה ב-2022. הם פגעו בצי הרוסי שוב ושוב, וזכו בניצחונות חשובים בים השחור. והם פיתחו כלי נשק חדשניים, במיוחד מל"טים, כדי להתמודד עם הרוסים.

בינתיים, כפי שראינו בסוף השבוע, לצה" ל יש את הטכנולוגיה וההכשרה להגן על המדינה אפילו מפני מתקפה חסרת תקדים.

אבל בעוד ששתי המדינות יכולות להגן על הריבונות שלהן, הן תלויות בסיוע אמריקאי, כולל נשק.

ולדימיר פוטין מגביר את ההסתערות שלו בעזרת סין שמספקת לרוסיה מיקרו-אלקטרוניקה וציוד אחר. איראן שולחת מאות רחפנים, צפון קוריאה מספקת ארטילריה וטילים בליסטיים. אוקראינה, המתמודדת עם מחסור בתחמושת, מאבדת אחיזה בשטח שכבשה מחדש.

לאחר שנים של גיבוי לחיזבאללה, חמאס ומיליציות אחרות שתוקפות את ישראל, כולל המתקפה האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר, איראן פתחה במתקפה ישירה משלה - בתקווה לחדור את ההגנה האווירית של ישראל, כולל קלע דוד וכיפת ברזל, אשר הצילו אינספור חיים בסוף השבוע הזה.

גם אוקראינה וגם ישראל מותקפות על ידי יריבים המבקשים להשמדתם. פוטין רוצה להכניע את תושבי אוקראינה ולספח את האומה שלהם לאימפריה רוסית חדשה. ממשלת איראן רוצה להשמיד את ישראל לנצח - למחוק את המדינה היהודית היחידה בעולם מהמפה.

אסור לאמריקה לקבל אף אחת מהתוצאות - לא רק בגלל שאנחנו עומדים לצד חברינו, אלא גם בגלל שהביטחון שלנו על הקצה.

אם רוסיה תנצח, כוחותיו של פוטין יתקרבו יותר מאי פעם לבעלי בריתנו בארגון האמנה הצפון-אטלנטית נאט"ו. "התקפה על אחד היא התקפה על כולם" פירושה שאם פוטין יפלוש לבעל ברית של נאט"ו, נבוא לעזרתה - כפי שעשו בעלות בריתנו בנאט"ו לאחר התקפות ה-11 בספטמבר. עלינו להגביר את התמיכה באוקראינה כעת, כדי לעצור את פוטין מלפלוש לבעלי בריתנו בנאט"ו ולהבטיח שהוא לא גורר את חיילי ארה"ב למלחמה עתידית באירופה.

כמו כן, אם איראן תצליח להסלים באופן משמעותי את ההתקפה על ישראל, ארה"ב עלולה להיגרר פנימה. ישראל היא השותפה החזקה ביותר שלנו במזרח התיכון; לא יעלה על הדעת שנעמוד מנגד אם ההגנות שלה חלשות ואיראן תוכל לבצע את ההרס שהתכוונה בסוף השבוע הזה. אנו יכולים להפחית את הסבירות לתוצאה כזאת על ידי סיוע להגנה האווירית של ישראל ומתן סיוע צבאי כעת, כך שההגנה שלה תוכל להישאר מצוידת ומוכנה במלואה.

חבילת הסיוע הזו מתמקדת בצרכים ההגנתיים ארוכי הטווח של ישראל כדי להבטיח שהיא תוכל לשמור על יתרונה הצבאי נגד איראן או כל יריב אחר. חשוב לציין, להצעת החוק הזו יש מימון שיאפשר לנו להמשיך ולספק סיוע הומניטרי דחוף לתושבי עזה כמו גם לאחרים שושפעים מסכסוכים ברחבי העולם.

לסיום כתב: פוטין ניסה ללא הפוגה לשבור את רצון העם האוקראיני. הוא נכשל. עכשיו הוא מנסה לשבור את רצון המערב. אנחנו לא יכולים לתת לו להצליח. יש רגעים בהיסטוריה שקוראים למנהיגות ואומץ. זה אחד מהם.

הנשיא ביידן מלחמת חרבות ברזך המתקפה האיראנית על ישראל ארצות הברית מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד