כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האשימו את ביידן

הפגנה אנטי-ישראלית בביאנלה בוונציה - קריאות נגד ישראל

קבוצה של פרו-פלסטיניים קיימו הפגנה סמוך לביתן הישראלי בתערוכה הבין-לאומית בקריאה לסגירתו. אתמול הודיעה אמנית ישראלית שנבחרה להציג השנה בביתן, כי התערוכה תתקיים רק "כשתושג עסקת חטופים והפסקת אש"

הפגנה אנטי-ישראלית בביאנלה בוונציה - קריאות נגד ישראל
אילוסטרציה צילום: Pixabay

יממה לאחר ההכרזה כי הביתן הישראלי בביאנלה בוונציה לא ייפתח בשבוע הבא, עד שתושג עסקה להשבת החטופים והפסקת אש, היום קיימה קבוצה של יותר מ-100 אמנים ופעילים פרו-פלסטיניים הפגנה סמוך לביתן זה בקריאה לסגירתו, כך דיווחה מיכל שטורכן בכאן חדשות.

אחד המפגינים שנשא דברים בהפגנה אמר. "אנחנו דורשים שהביתן הישראלי ייסגר עד שתושג הפסקת אש, עד שיופסקו רצח העם, האפרטהייד והכיבוש של פלסטין. ישראל עומדת למשפט בבית הדין הבין-לאומי לצדק על רצח עם נגד הפלסטינים בעזה והתעלמה מהדרישה של האו"ם להפסיק את רצח העם בעזה".

עלונים אדומים עם הכיתוב "לא למוות בוונציה - לא לביתן רצח העם", חולקו לעוברים והשבים ופוזרו על ידי המפגינים. בנוסף, חזרו המפגינים, שנשאו דגלי פלסטין, על הסיסמה "תחי פלסטין, לעולם לא נאכזב אותך". עוד דווח בכאן חדשות, כי מחוץ לביתן האמריקני, הסמוך לישראלי, קראו מפגינים: "ביידן, ביידן, לא תוכל להסתתר, אתה אשם ברצח עם".

כזכור אתמול הודיעה האמנית רות פתיר, שנבחרה להציג בביתן הישראלי בביאנלה, ואיתה האוצרות מירה לפידות ותמר מרגלית, כי התערוכה Motherland תיפתח רק "כאשר תושג עסקת חטופים ותהיה הפסקת אש". בריאיון בתוכנית "גם כן תרבות" בכאן תרבות, אמרה פתיר כי מדובר בהחלטה קשה שלא קיבלתה בקלות. "הביתן ייפתח, הוא ייפתח כשיחזרו החטופים ויהיה הסכם הפסקת אש".

הביאנלה של ונציה נחשבת אחת מהתערוכות החשובות והיוקרתיות ביותר בעולם האומנות. היא מתקיים מדי שנתיים מאז 1895, ומציגה אומנות עכשווית של אמנים בולטים בתחומם מכל מדינה. ישראל שולחת נציגים לביאנלה באופן קבוע מאז 1948.

 

ונציה אנטישמיות עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד