כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
י"א חודש להסתלקותו

חשיפה היסטורית: רבי גרשון כורע על הרצפה לבדוק את החמץ

במלאת י"א חודש להסתלקותו תיעוד וידאו ממרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל כורע על הרצפה ומחפש בחורים ובסדקים חמץ בסלון ביתו • הרבבות עולים להקבלת פני רבו ברחוב ראב"ד • ומה אמר מרן על הגאולה בחודש ניסן? צפו.

חשיפה היסטורית: רבי גרשון כורע על הרצפה לבדוק את החמץ
מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בבדיקת חמץ צילום: צילומסך

לרגל מלאות אחד עשר חודש להסתלקותו של מרן ראש בישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל מכון "דרכי החיזוק" חושף תיעוד היסטורי של מרן זצ"ל בודק את החמץ בביתו בשנותיו האחרונות.

בתיעוד נראה מרן כורע ברך ומשתטח על הרצפה בעצמו ללא שום עזרה ובודק עם נר דולק את החמץ מתחת לארון הספרים בסלון המפורסם ברחוב ראב"ד. מרן היה מקפיד עד הפסח האחרון לחייו לבדוק בעצמו את הבית ביסודיות ולוודא בעצמו שלא נשאר אף פירור של חמץ.

בקליפ שיצא על ידי מכון "דרכי החיזוק" נחשפים גם תיעודים מרהיבים מהקבלת פני רבו בחול המועד פסח כפי שהיה בכל חול המועד בשנים האחרונות כאשר אלפים ורבבות צבאו על הבית הגדול בראב"ד 17 בבני ברק בכדי להקביל את פניו של מרן רבי גרשון ולהתברך בברכת החג. בשל העומס הרב נבנו מדרגות מיוחדות לכניסה לבית ובתיעוד ניתן לראות את האלפים עוברים במהירות להתברך ולהקביל את פני מרן ראש הישיבה זצ"ל.

ברקע הסרטון שמתפרסם מושמע ניגון עם המילים באידיש - אזוי פיל מרור אזוי פיל צרות טאטע לעבן איך ויל די פרעגן ווען קימט שוין דע לעכטיג שעה, ובתרגום לעברית - כל כך הרבה צער, כל כך הרבה צרות, אבא, אני רוצה לשאול אותך מתי מגיעה השעה הנכונה.

ובסיום הקליפ מובאים דבריו של מרן בו הוא מעורר על הגאולה הקרבה ובאה: "בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל, הגאולה העתידה שתיהיה במהרה בימינו שנזכה לזה גם כן יהיה בניסן" אמר מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין וסיים את דבריו ואמר "אנחנו עכשיו בניסן".

הרב גרשון אדלשטיין בדיקת חמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד