כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זועמת על פוליטיקאים

קטאר שוקלת להפסיק לתווך בין חמאס לישראל

ראש הממשלה הקטארי אמר כי ארצו בוחנת מחדש את מעמדה כמתווכת בין ישראל לחמאס. הוא האשים פוליטיקאים ב"ניצול לרעה" של התיווך

קטאר שוקלת להפסיק לתווך בין חמאס לישראל
תמונות החטופים על חומות העיר העתיקה צילום: ארנון בוסאני

ראש ממשלת קטאר מוחמד אל-תאני אמר הערב כי  קטאר "בוחנת מחדש" את תפקידה כמתווכת בין ישראל לחמאס, לטענתו התפקיד שקטאר לקחה "מנוצל לרעה על-ידי פוליטיקאים מסוימים לטובת האינטרסים הפרטיים שלהם", כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

אל-תאני לא נקב בשם של אף פוליטיקאי אך בחודשים האחרונים קטאר תקפה במספר הזדמנויות את ראש הממשלה נתניהו - ובמקביל ספגה ביקורת ממנו ומשרים וחברי כנסת. מבקרי קטאר טענו כי אינה מתווכת הוגנת, מאחר והיא מקיימת קשרים הדוקים עם חמאס.

"היו לנו מגעים נרחבים עם איראן ועם ארה"ב כדי להכיל כל הסלמה", הוסיף אל-תאני. "אנחנו שומעים מכל הגורמים באזור שהם לא רוצים מלחמה. הדרך הטובה ביותר לצמצם את ההסלמה היא לעצור את המלחמה בעזה".

דבריו של הבכיר הקטארי מגיעים על רקע דבריו של סטני המילטון הוייר, חבר המפלגה הדמוקרטית שמייצג את מרילנד בבית הנבחרים של ארצות הברית מאז 1981 ומבכירי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס, שהעביר לפני כמה ימים ביקורת על קטאר שנעלבו מאד.

הוא כתב: "פעם אחר פעם. חמאס ביקש להשתמש במתווכת שלו קטאר - שסייעה זה מכבר לממן, לגבות ולארח את ראשי ארגון הטרור שדורשים ויתורים גדולים יותר מישראל".

הקטארים השיבו: "אתה רוצה לוודא שהחטופים לעולם לא ישוחררו? אז תנתק את תפקידה של קטאר בתור מתווכת. כמו תמיד, נשוחח מקרוב עם עמיתינו בארצות הברית ואחרים באזור, לעת עתה, קטאר לא מוותרת על החטופים".

מוקדם יותר אמר ראש ממשלת קטאר במסיבת עיתונאים בנוגע לעסקת החטופים בין ישראל לחמאס: "השיחות מדשדשות, המשא ומתן נמצא בשלב רגיש".

קטאר חטופים מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד