כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מסיבות מבצעיות"

ישראל שקלה לתקוף באיראן אך ביטלה את ההחלטה

בכירים ישראלים אמרו כי החלטה לתקוף התקבלה "מסיבות מבצעיות". בכירים אמריקנים אמרו כי לאחר ישיבת קבינט המלחמה ביום שני עדכנה ישראל את ארה"ב כי לא תתבצע תקיפה באותו לילה

ישראל שקלה לתקוף באיראן אך ביטלה את ההחלטה
מטוס חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

ישראל שקלה לבצע תקיפה נגד איראן ביום שני בלילה אולם לבסוף החליטה לדחות את המהלך, כך דווח באתר אקסיוס מפי שלושה מקורות אמריקנים ושני מקורות ישראלים.

על פי הדיווח באתר וואלה, קבינט המלחמה שקל ביום שני לתת אור ירוק לצה"ל לבצע תקיפה נגד איראן אולם בסופו של דבר הוחלט לא לעשות זאת "מסיבות מבצעיות". בכיר אמריקני אמר כי בכירים ישראלים עדכנו את ממשל ביידן ביום שני לגבי הכינוס המתוכנן של קבינט המלחמה ואמרו כי השרים ידונו בתגובה אפשרית נגד איראן וכי ישראל תעדכן את הממשל האמריקני בהחלטות שיתקבלו במהלך הדיון.

לאחר ישיבת קבינט המלחמה בכירים ישראלים עדכנו את מקביליהם בממשל האמריקני כי הוחלט בסופו של דבר להמתין ולא לתקוף ביום שני בלילה. "אנחנו לא בטוחים מדוע התקבלה ההחלטה הזו ועד כמה הישראלים היו קרובים להחלטה על תקיפה", אמר הבכיר האמריקני.

בכיר ישראלי אמר לוואלה כי ההחלטה להגיב על התקיפה האיראנית התקבלה אולם השאלה שנותרה פתוחה היא דרך הפעולה המדויקת והעיתוי שלה.

בתוך כך גורם ישראלי אמר לכאן חדשות, כי ישראל תתקשה לממש את התגובה המקורית שתוכננה ואושרה מראש למתקפה האיראנית. ראש הממשלה נתניהו החליט להמתין לשיחה עם הנשיא ביידן בנושא והתגובה כבר לא תהיה מה שתוכנן - הרגישות המדינית התגברה. תהיה תגובה, אבל ככל הנראה היא תהיה שונה ממה שתוכנן ושונה מאיך שהיה צריך לפעול מיד בלילה שבין שבת לראשון.

עוד דווח, כי במסגרת הלחץ על ישראל להימנע מתגובה חריגה, דיפלומטים ששוחחו עם בכירים ישראלים אמרו "אף אחד לא מבטיח שנצליח למנוע ב-100% את המתקפה האיראנית הבאה". דיפלומטים מערביים מסרו לכאן חדשות כי "ההבנה היא שישראל תגיב, השאלה איך מוודאים שהתגובה לא תביא להסלמה רחבה".

 

 
איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד