כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ידידי ישראל

דווקא עכשיו: משלחת משפיענים מוסלמים נחתה בארץ

בעיצומה של המלחמה ובזמן התקיפה האיראנית - משלחת ערבים ומוסלמים הגיעה לארץ כדי ללמוד על השואה ולשמוע על אירועי 7 באוקטובר: "מוסלמים וערבים בטוחים כאן בזכות ישראל"

דווקא עכשיו: משלחת משפיענים מוסלמים נחתה בארץ
אילוסטרציה צילום: unsplash

משלחת משפיענים ואנשי אקדמיה ממדינות מוסלמיות וערביות, הגיעה בימים האחרונים לישראל - כך פורסם היום (רביעי) בתוכנית בחצי היום עם אסתי פרז בכאן רשת ב. עשרת אנשי המשלחת, אזרחי מרוקו ופקיסטן, הגיעו לארץ במסגרת תוכנית של ארגון "שראכה" ("שותפות"), כדי ללמוד על השואה ולשמוע על אירועי 7 באוקטובר.

רועי קייס דיווח כי משלחות משפיענים הגיעו לישראל ממדינות ערב דרך קבע לפני פרוץ המלחמה, אך בעקבות המצב הביטחוני ועל אחת כמה וכמה בשל המתיחות עם איראן - הגעת המשלחות פסקה. בימים אלה, ועל אף המתח, מסיירת המשלחת בארץ; אנשיה ביקרו ביד ושם והיום מסיירים בעוטף עזה, שם שומעים על אירועי טבח 7 באוקטובר.

סחר אל-מר'ראווי, אחת המשתתפות במשלחת ומנהלת פיתוח עסקי מרבאט, שהתה בארץ בזמן המתקפה האיראנית וסיפרה לכאן חדשות על רגעי האימה: "כל כך פחדתי, אתה יכול להרגיש את זה בקול שלי, אבל אמרתי לעצמי: 'וואו, אני בטוחה, אנחנו בטוחים. ישראל בטוחה'", אמרה. "מוסלמים וערבים בטוחים כאן בזכות ישראל והשותפות שלה. אני לא יכולה להכחיש שעלתה בי מחשבה לשנות את מועד הטיסה שלי בחזרה הביתה בעקבות המתקפה, אבל אמרתי לעצמי שלא - אני נשארת, אני בטוחה".

"אני לא פוליטיקאית ואין לי קשר לפוליטיקה. באתי לכאן כאזרחית מרוקאית עם אמונה מוסלמית. התחנכתי על הסיפורים של סבתא שלי על הקשרים ההרמוניים עם השכנים היהודים שלה", הוסיפה. "אני רוצה להשמיע את הקול שלי כאישה מרוקאית חופשייה מכאן, מירושלים - ארץ של הבנה ורב גוניות".

 

 

מלחמת חרבות ברזל המתקפה האיראנית על ישראל שראכה חמאס מרוקו איחוד האמבולנסים איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד