כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חסר תקדים

מעל מאה ראשי ישיבות ליטאים וספרדים אוסרים את ה'שיאומי'

"הננו להודיע כי איסור גמור על בני הישיבות להחזיק מכשיר שיאומי מכל סוג שהוא, ואף הדגם שאושר בעבר, וכן כל מכשירי 'חצי טאצ' הקיימים", כותבים גדולי הדור ולמעלה ממאה ראשי ישיבות במכתב חסר תקדים

מעל מאה ראשי ישיבות ליטאים וספרדים אוסרים את ה'שיאומי'
מכתב הרבנים נגד השיאומי צילום: באדיבות המצלם / freepik

גדולי ישראל ועמם מעל מאה ראשי הישיבות בארץ יצאו במכתב מיוחד ונוקב אודות מכשירי ה'שיאומי'.מכשירים אלו המצויים בשנים האחרונות חוללו נזקים רוחניים רבים עקב היותם בעלי מערכת הפעלה הקיימת בסמארטפון, כאשר אף באלו החסומים, החסימה במכשירים אלו קלושה וניתנת לפתיחה ולגישה למכשולות שבאינטרנט הפרוץ.

את מכתבם פותחים גדולי הדור בקריאה נרגשת לבני הישיבות הקדושות "על דבר חובת השמירה הגדולה הנדרשת מפני הניסיונות המצויים ובפרט מן המכשירים האסורים אשר מביאים חורבן גדול ומפילים נפשות רבות לבאר שחת רח"ל".

עקב המכשולות החמורים שנגרמו ממכשירי ה'שיאומי' המגיעים מזה תקופה לשולחנם של גדולי ישראל הם מכריעים "הננו להודיע כי איסור גמור על בני הישיבות להחזיק מכשיר שיאומי מכל סוג שהוא, ואף הדגם שאושר בעבר, וכן כל מכשירי 'חצי טאצ' הקיימים".

באדיבותמכתב הרבנים נגד שיאומיצילום: באדיבות

האיסור לבני הישיבות כולל את הדגם שאושר בעבר, על מנת לגדור גדר בפני מכשירים אלו, כאשר כל הסוגים זהים, ומאפשרים את המצב המתמשך של המכשולות והאסונות הרוחניים.

מרנן ורבנן וראשי הישיבות מביעים את חרדתם מפני הסכנה הרוחנית המגיעה ממכשירים אלו וכותבים כי "מכשירים אלו מעמידים בסכנה את קדושת בית ישראל ומוטלת עלינו החובה לעמוד על נפשנו ולהוציאם מקרבנו לחלוטין".

בפניה מיוחדת להורים כותבים הרבנים, "ומכאן הקריאה להורים שיחיו לעמוד על המשמר בענין חמור זה למען שמירת נפש בנינו ולמען הצלת הדור".

את מכתבם הם מסיימים בברכה ובתפילה "ובזכות השמירה מן הפגעים הרעים יזכו כולם להצלחה גדולה בתורה וביר"ש ולכל מילי דמיטב, ונזכה להינצל מהגזירות העומדות עלינו מבית ומחוץ ולהיוושע בקרוב בתשועת עולמים".

למכתב המיוחד הצטרפו מעל מאה ראשי ישיבות מהמגזר הליטאי והספרדי. לדברי העסקנים: "עובדה זו של התאחדות כלל ראשי הישיבות מכלל המגזרים במכתב משותף היא חסרת תקדים בפני עצמה, ומעוררת את התקווה כי הזעקה החזקה המשותפת תביא להוצאת מכשירים הרסניים אלו אל מחוץ לתחום על מנת לשמר את נפשות עמלינו אלו הבנים ולהצילם מהסכנות המתחדשות".

מכתב רבנים שיאומי טלפון כשר טלפונים כשרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד