כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הפרטים נחשפו

המחבל נעצר במרחק של מספר דקות נסיעה מבית הכנסת

רב בית הכנסת באוטרדנוי ליד מוסקבה, חשף פרטים על תכנון פיגוע בבית הכנסת בשבוע שיבר. המחבל חוסל ליד בית הכנסת במהלך מעצרו, ובביתו נמצא מטען חבלה. המחבל נעצר במרחק של מספר דקות נסיעה מבית הכנסת

המחבל נעצר במרחק של מספר דקות נסיעה מבית הכנסת
שוטרים מחוץ לבית המחבלים צילום: משטרת רוסיה

התקשורת הרוסית מפרסמת פרטים על המחבל שחוסל בשבוע שעבר ותכנן לבצע פיגוע בית הכנסת באוטרדנוי ליד מוסקבה.

המחבל שתכנן מתקפת טרור, וחוסל על ידי כוחות הביטחון בשבוע שעבר, תכנן פיגוע בבית הכנסת "דרכי שלום" מפדרציית הקהילות היהודיות של רוסיה ברובע אוטרדנוי הסמוך לבירה.

השרות החשאי ה-FSB הודיע ​​על סיכול הפיגוע ביום חמישי האחרון. משירות הביון נמסר כי זיהו יליד אחת ממדינות מרכז אסיה שערך סיור ליד בית הכנסת. במהלך מעצרו הוא חוסל, ובביתו נמצא מטען חבלה.

המחבל שחוסל בדק בית כנסת, רכש חומרים להכנת חומרי נפץ, ותוך כדי ניסיון להתנגד למעצר חוסל על ידי היחידה שבאה לעצור אותו.

הרב דוד קרפוב, רב בית הכנסת אמר לתקשורת המקומית, כי המחבל נעצר בסמטת ברזוביה, הנמצאת במרחק של מספר דקות נסיעה מבית הכנסת.

"אנשי אכיפת החוק הגיעו לבית הכנסת, שאלו שאלות, ביצעו פעולות מבצעיות, בדקו במצלמות, אבל אני לא הייתי בבית הכנסת, הם דיברו עם אנשי האבטחה", הוסיף.

הרב סיפר כי מחבלים אחרים שחוסלו באזור העיר קלוגה בחודש מרץ האחרון נמצאו עם מפה שעליה סומן בית הכנסת "דרכי שלום".

איש הביטחון של בית הכנסת אמר לתקשורת המקומית כי לפני המבצע למעצר המחבל שכאמור חוסל, הגיעו נציגי כוחות הביטחון, שאלו שאלות, צפו במצלמות אבטחה ונתנו הנחיות אך לא חשפו שהם חוקרים תכנון פיגוע.

לאחר מניעת הפיגוע, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, הודה לשירות הביטחון הפדרלי הרוסי על שמנע את הפיגוע. מהקהילה היהודית במוסקבה נמסר: "לאחר שהחשוד בדק את בית הכנסת, הוא רכש חומרים להכנת חומרי נפץ. תוך כדי ניסיון להתנגד למעצר, הוא חוסל על ידי היחידה. בחיפוש במקום מגוריו התגלו מטעני חבלה".

כזכור כפי שדיווחנו, במרץ האחרון מסר השירות החשאי ה-FSB כי נמנע פיגוע טרור בבית כנסת במוסקבה. מספר מחבלים חוסלו באזור העיר קלוגה. למחבלים היה מפה של מוסקבה עם סימון בית הכנסת "דרכי שלום" באוטרדנוי.

עוד נמסר: "במהלך המעצר, המחבלים הביעו התנגדות בנשק וכתוצאה מכך הם חוסלו".

במהלך פעולות חקירה במקום מגוריהם של קיצונים באזור קלוגה התגלה נשק חם, תחמושת וכן רכיבים להכנת מטען חבלה מאולתר. 

הרב לאזאר אנטישמיות רוסיה דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד