כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ומה אצלנו

בחודש הנוכחי: נשברו שיאים של יותר מ-150 שנה

בצרפת נשברו בימים האחרונים שיאים של טמפרטורות מקסימום של אפריל ב-146 תחנות, בסלובניה נשברו שיאים ב-42 תחנות ובשוויץ ב-18 תחנות כשבחלקן נשברו שיאים של יותר מ-150 שנה לחודש אפריל

צילום מסך
צילום מסך צילום: pixabay

בעוד שאצלנו מזג האוויר בימים האחרונים נוח, באירופה חווים תהפוכות מבחינת מזג האוויר. בסוף השבוע האחרון שרר גל חום בחלקים גדולים של היבשת ובחלק מהמקומות נשברו שיאי טמפרטורה לחודש אפריל. בתחנות שונות בגרמניה, אוסטריה, סלובניה, קרואטיה ועוד נמדדו לראשונה בהסטוריה מעל 30 מ"צ בחודש אפריל.

בצרפת נשברו בימים האחרונים שיאים של טמפרטורות מקסימום של אפריל ב-146 תחנות, בסלובניה נשברו שיאים ב-42 תחנות ובשוויץ ב-18 תחנות כשבחלקן נשברו שיאים של יותר מ-150 שנה לחודש אפריל (28.3 מ"צ בז'נבה).

גם בסנט פטרסבורג שבצפון רוסיה, בה נמדדו 21.4 מ"צ נשבר שיא של 134 שנים. אולם גל החום הזה מגיע לסיומו ובימים הקרובים צפויה התקררות ניכרת במערב אירופה ובמרכזה עם ירידה לערכי טמפרטורה חד ספרתיים בחלקו השני של השבוע. צפויים משקעים רבים, כולל שלג אפילו באזורים נמוכים. יתכן שבשבוע הבא תהיה אפילו התקררות נוספת.

אצלנו לעומת זאת מזג האוויר היה יציב בימים האחרונים והטמפרטורות היו נוחות וקרובות לממוצע. ביום רביעי צפוי שרב, אם כי לא עם ערכי טמפרטורה קיצוניים ואחריו צפויה התקררות. יחד עם זאת יתכן ולקראת אמצע השבוע הבא תהיה התחממות ניכרת.

שרבים מאוד אופייניים לתקופה זו של השנה אצלנו והם גורמים לכך שברוב השנים הטמפרטורה הגבוהה ביותר בשנה נמדדת בחודשי האביב בחלקים המערביים של הארץ (בהם מישור החוף המרכזי). לרוב קורה הדבר במאי, אך לעתים זה יקרה באפריל, לאחרונה ב-2021 אז נמדדו (ב-19 בחודש) מעל 40 מ"צ באזורים רבים בארץ (41.5 מ"צ בבית דגן).

(פורסם ע"י ד"ר עמוס פורת מהשירות המטארולוגי)
השירות המטאורולוגי גל חום טמפרטורות מזג אוויר אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד