כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תמיד יכול להשתנות

דיווח: ישראל לא צפויה לתקוף באיראן עד אחרי פסח

לא סביר שישראל תתקוף באיראן עד אחרי חג הפסח, כך אמר גורם אמריקאי, אם כי זה תמיד יכול להשתנות. חלק מהכוחות האיראניים בכוננות גבוהה ומסתתרים בבתים מוגנים ובמתקנים תת קרקעיים

דיווח: ישראל לא צפויה לתקוף באיראן עד אחרי פסח
מטוס חיל האוויר צילום: Edi Israel/Flash90

רשת ABC מדווחת כי "לא סביר שישראל תבצע תקיפה באיראן עד אחרי חג הפסח", כך אמר גורם אמריקאי בכיר, "אם כי זה תמיד יכול להשתנות". חג הפסח מתחיל ביום שני בערב הקרוב ומסתיים ב-30 באפריל.

עוד דווח, כי חיל משמרות המהפכה האיראניים ומנהיגים איראניים עדיין נמצאים בכוננות גבוהה, כאשר חלק מהכוחות האיראניים נמצאים בבתים מוגנים ובמתקנים תת קרקעיים.

עוד דווח, כי ישראל התכוננה לתקוף את איראן, לפחות פעמיים בשבוע האחרון, אך ביטלה את התקיפה, כך אמרו לרשת ABC שלושה מקורות ישראלים.

שורה של תגובות הוצגו לקבינט המלחמה. התגובות הפוטנציאליות כוללות אפשרויות החל מתקיפת שליחים איראניים באזור אך לא על אדמת איראן ועד מתקפת סייבר פוטנציאלית.

אתמול כזכור לא התקיימה ישיבת קבינט מלחמה, אך נתניהו אמר לקבינט המדיני בטחוני כי הוא אמנם מעריך את העצות מבעלי ברית, אך ישראל "תקבל את ההחלטות בעצמנו, ומדינת ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמה".

נשיא איראן, אברהים ראיסי, איים אתמול בזמן מצעד הצבאי כי "הפלישה הקטנה ביותר" מישראל תיענה ב"תגובה מסיבית וחמורה מאוד".

ארצות הברית הודיעה השבוע כי תטיל סנקציות חדשות נגד איראן בימים הקרובים בעקבות "התקיפה האווירית חסרת התקדים שלה נגד ישראל".

הסנקציות כוללות פגיעה בתוכנית הטילים והמל"טים של איראן וסנקציות חדשות נגד גופים התומכים בחיל משמרות המהפכה האיסלאמי ובמשרד ההגנה האיראני, כך לפי היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן.

 

 

חיל האוויר מלחמת חרבות ברזל המתקפה האיראנית על ישראל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד