כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פה אחד

באיחוד האירופי החליטו להטיל סנקציות על איראן

בעקבות המתקפה על ישראל, מנהיגי האיחוד האירופי החליטו להטיל על איראן סנקציות בתחום פיתוח הטילים והכטב"מים. ההחלטה התקבלה בבריסל בהשתתפות 27 המדינות החברות

באיחוד האירופי החליטו להטיל סנקציות על איראן
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

האיחוד האירופי יטיל עיצומים על איראן בעקבות מתקפת הכטב"מים והטילים שביצעה לעבר ישראל, כך פרסמה הלילה המועצה האירופית.

ההחלטה על הטלת העיצומים התקבלה פה אחד בפסגה שנערכה הלילה בבריסל בהשתתפות 27 המדינות החברות באיחוד, המטרה הינה למנוע הסלמה של המצב באזור.

בהודעה שפרסמה נכתב "המועצה האירופית מגנה בחריפות וחד משמעית את המתקפה האיראנית על ישראל וחוזרת על סולידריות מלאה עם ישראל ועל מחויבותה לביטחון ישראל וליציבות האזורית. המועצה האירופית קוראת לאיראן ולשליחותיה להפסיק את כל ההתקפות וקוראת לכל הצדדים לנהוג באיפוק מירבי ולהימנע מכל פעולה שעלולה להגביר את המתיחות באזור. האיחוד האירופי ינקוט צעדים נוספים נגד איראן, בעיקר ביחס לכלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) וטילים. האיחוד האירופי נותר מחויב לחלוטין לתרום להורדת הסלמה ולביטחון באזור".

האיחוד האירופי גם נותר מחויב "להפסקת אש מיידית והסכם ללא תנאי. שחרור כל החטפים, כמו גם מתן גישה מלאה מהירה ובטוחה וללא הפרעה לסיוע הומניטרי עבור פלסטינים האיחוד האירופי נותר מחויב בתקיפות לשלום בר-קיימא המבוסס על פתרון שתי המדינות".

בנוגע למלחמה באוקראינה מסרה המועצה האירופית: "מגנים בחריפות את המשך התקפות האוויר והטילים של רוסיה נגד אזרחים ונגד תשתיות אזרחיות וקריטיות של אוקראינה, לרבות במגזר האנרגיה. האיחוד האירופי והמדינות החברות בו יעצימו את מתן הסיוע ההומניטרי וההגנה האזרחית, לרבות ציוד כגון גנרטורים ושנאי חשמל. המועצה האירופית מדגישה את הצורך לספק בדחיפות הגנה אווירית לאוקראינה ולהאיץ ולהגביר את אספקת כל הסיוע הצבאי הדרוש, לרבות תחמושת ארטילרית וטילים".

 

איראן האיחוד האירופי המתקפה האיראנית על ישראל סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד