כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"ייצור וודאות"

מחסור מתמשך של מאות אלפי טון בתעשיית הפלדה הישראלית

בתעשיית הפלדה בישראל קיים מחסור מתמשך של מאות אלפי טון – פסולת גרוטאות מתכת, בשנה | לאור מלחמת "חרבות הברזל" גדל המחסור עוד יותר זאת בשל מגוון סיבות, בהן צמצום פעילות האיסוף, צמצום שטחי האיסוף ועצירת מכרזים למכירת גרוטאות

מחסור מתמשך של מאות אלפי טון בתעשיית הפלדה הישראלית
מפעל פלדה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מוצרי הברזל והפלדה הם מוצרים חיוניים ואסטרטגיים למשק הישראלי לצורך בניית תשתיות לסוגיהן וייצור מוצרים משמעותיים למשק ובהם מוצרי מיגון. שוק הפלדה בישראל נאמד בכ- 2 מיליון טון, המבוסס ברובו על יבוא. 

בתעשיית הפלדה בישראל קיים מחסור מתמשך של מאות אלפי טון – פסולת גרוטאות מתכת, בשנה. לאור מלחמת "חרבות הברזל" גדל המחסור עוד יותר זאת בשל מגוון סיבות, בהן צמצום פעילות האיסוף, צמצום שטחי האיסוף ועצירת מכרזים למכירת גרוטאות. מאידך ולצד זאת, מתקיים כל העת ייצוא פסולת מתכות אשר נדרשות לתעשייה. בנוסף לכך, צופה משרד הכלכלה והתעשייה שיבושים באספקת פלדה ומוצרי מתכת ביבוא לישראל, החיוניים בתקופה זו. 

על כן, כדי למנוע מחסור וכדי לנהל את מצאי חומרי הגלם המקומיים, פועל משרד הכלכלה והתעשייה לקביעת מכסות יצוא לפסולת המתכות, באמצעות תיקון צו היצוא. באופן זה יידרשו רישיונות יצוא ותקבע כמות היצוא, כך גם תוותר כמות מספקת של מתכות בישראל עבור התעשייה המקומית וגם יותר ליצואנים לייצא כמות נאותה. צו זה משמר את האיזונים במשק ומונע פגיעה באיכות הסביבה.   

עוז כ"ץ, מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה אמר: "בימים אלו יש לתת את מרב הכלים, שיעודדו את הצמיחה במשק הישראלי, ייצרו ודאות ייצורית ויגדילו את האפשרויות להתמודד עם שיבושים צפויים ביבוא מוצרים חיוניים לישראל. נבחנו מספר מהלכים להבטחת חומר גלם לתעשיית הפלדה, נמצא שהטלת מכסות ייצוא על גרוטאות יאזן בצורה הטובה ביותר בין כלל המניעים".

מחסור פלדה תעשייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד