כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לקראת ההצבעה

"מטרת אונר"א היא להרוס את המדינה היהודית"

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נאם בדיון מיוחד במועצת הביטחון שעסק במצבה של אונר"א; ״אונר"א נותנת לפלסטינים תקווה הרסנית שניתן להשמיד את ישראל. הגיע הזמן להפסיק לממן אונר"א״

"מטרת אונר"א היא להרוס את המדינה היהודית"
השגריר ארדן נואם באו"ם צילום: צילום מסך

לקראת ההצבעה הצפויה על מתן מעמד של מדינה חברה באו"ם לפלשתינים, המועצה קיימה דיון מיוחד במצבה של אונר״א. להלן עיקרי הדברים של השגריר ארדן בדיון:

"המטרה של אונר"א היא לא לתת סיוע או חינוך אמיתי. מטרתה "לייצר" מיליוני פליטים פלסטינים ולגרום להם להאמין שישראל שייכת להם. והמטרה הסופית היא להשתמש ב״זכות השיבה" - זכות שלא קיימת - כדי להציף את ישראל ולהרוס את המדינה היהודית. רק משום שבאונר"א ישנה קבוצה קטנה של אירופאים שאחראים על גיוס תרומות, זה לא משנה את העובדה שאונר"א הוא ארגון פלסטיני שמחויב להרס מדינת ישראל".

ארדן המשיך: "וכיצד אונר"א עושה זאת? דרך ספרי הלימוד, דרך המורים והעובדים שלהם שתמכים בטרור ומהללים את היטלר. השגריר הדגיש בנאומו את האבסורד שבהגדרת הפליטות של אונר״א: ״אני שואל אתכם: ב-1949 היו כחצי מיליון פלסטינים והיום ישנם, 5.6 מיליון. איזו קבוצת פליטים אחרת בעולם מקבלת מנגנון של האו"ם שמטפל בה ואפילו לא פועל למען אינטגרציה של הפליטים צמצום מספרם אלא להיפך? אונר״א רק מבטיחה  שהפליטות תמשיך דור אחר דור. איך ייתכן שישנו מחנה פליטים פלסטיני בעזה או ברמאללה? אלו אזורים שאין בהם כל נוכחות ישראלית והם לחלוטין בשליטה פלסטינית".

עוד מארדן: "כיצד אתה יכול להיות פליט פלסטיני שאתה בעצם חי בעיר פלסטינית? אינם רואים את הפרדוקס? אינכם רואים את מטרת הפלשתינים לעתיד? חישבו על זה, מה הופך את הצאצאים של הפליטים הפלסטינים לשונים מכל שאר הפליטים בעולם? מדוע בכלל צריכה להיות סוכנות או"ם נפרדת לפליטים פלסטינים? מדוע פליטים מסוריה, סודאן, אוקראינה או אפגניסטאן מקבלים סיוע רק מסוכנות האו"ם הכללית לפליטים?".

ארדן המשיך בביקורת: "מדוע עבור הפלסטינים הפליטות עוברת בירושה? חישבו על זה בכנות. אין אף קבוצת פליטים אחרת שיכולה להעביר את מצב הפליטות לילדיהם ונכדיהם לנצח. רק הפלשתינים, האם ידעתם שמוחמד חדיד, אביהן של המפורסמות בלה וג׳יג׳י חדיד, שגר בקליפורניה שנים רבות-מוגדר כפליט לפי אונר״א. זה פשוט מטורף! מתי תתחילו לחשוב על צמצום הבעיה במקום לשמר אותה ולתת לה לגדול?״.

השגריר ארדן התייחס בנאומו להשתלטות של חמאס על אונר״א: ״במקום לקחת אחריות על הפיכתה של אונר"א לכלי נשק בידי חמאס, נציב אונר״א לזריני בחר לומר שלא היה לו מושג על הקשר בין חמאס לאונר״א״. ארדן פנה ללזריני שהשתתף בדיון והטיח בו: ״זהו שקר מוחלט״.

השגריר המשיך: "ישראל חשפה מנהרות טרור מתחת לבתי ספר של אונר"א וסיפקה הוכחות לשימוש שעושה חמאס באונר"א. אנו דרשנו מלזריני ומהמזכ"ל לבצע חקירה מקיפה בכל המתקנים של אונר"א בעזה, אולם הם לא רק סירבו, הם בחרו לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות. בושה״.

השגריר ארדן סיכם: ״ההיסטוריה לא תכתב מחדש. בעוד שאני יודע זאת ואתם יודעים זאת - הפלסטינים עדיין לא יודעים זאת! והסיבה שהם לא יודעים היא משום שאתם ממשיכים לממן את אונר"א ולקדם את החזון של הצפת ישראל במיליוני פלסטינים. אונר"א מעניקה לפלשתינים תקווה הרסנית שניתן להשמיד את ישראל. הגיע הזמן להפסיק לממן אונר"א".

גלעד ארדן מלחמת חרבות ברזל איראן חמאס אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד