כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הוצב ברחוב דאונינג 

שולחן ליל הסדר עם 133 מקומות ריקים עבור החטופים

מיצג שולחן ליל הסדר עם 133 מקומות ריקים עבור החטופים הוצב ברחוב דאונינג. תזכורת נוקבת לאלו שנותרו מופרדים ממשפחותיהם בפסח הזה. הרה"ר לבריטניה: "בכל שנה אחרת שולחן סדר ארוך מול הכניסה לרחוב דאונינג היה משהו משמח, אבל עם 133 כיסאות ריקים, הלב שלנו נשבר"

שולחן ליל הסדר עם 133 מקומות ריקים עבור החטופים
שולחן הסדר בלונדון צילום: Michelle Rosenberg

מאה שלושים ושלושה כסאות ריקים ליד שולחן ליל הסדר שתוכנן בקפידה, הוצבו אתמול בכניסה לרחוב דאונינג במרכז לונדון, בו שוכן מעון ראש הממשלה, והביעו את חסרונם של החטופים שעדיין מוחזקים בשבי מרצחי חמאס בעזה למעלה מחצי שנה.

יותר מ-350 חברי הקהילה היהודית ועיתונאים השתתפו באירוע סולידריות שארגן הפורם הבריטי של משפחות החטופים, בפארק ריצ'מונד טראס מול רחוב דאונינג, במהלכו נחשפו לשולחן הסדר הריק, שסביבו כסאות המותאמות לגילאי 80 ומעלה לצד כסאות תינוק עבור שני הילדים כפיר ואריאל ביבס. לכל כיסא הוצמדה כרזה הנושאת את דיוקנו של אחד מ-133 החטופים.

EJacobs Photographyשולחן הסדר בלונדוןצילום: EJacobs Photography

פורום בני משפחות החטופים בבריטניה מסר כי שולחן הסדר הריק הוא "תזכורת נוקבת לאלו שנותרו מופרדים ממשפחותיהם בפסח הזה". ניבי פלדמן, ממארגני המיזם, אמר: "בני הערובה נגררו לעזה בתנאים שאיש לא צריך לסבול. את הסבל שהם עוברים כבר שישה חודשים, אף אחד לא צריך לעבור. העם היהודי מחכה שהם יחזרו הביתה. בפסח הזה אני יודע שארגיש כאילו חלק ממני שבוי בעזה".

הרב הראשי של בריטניה אפרים מירוויס אמר: "בכל שנה אחרת לקראת פסח, אם מישהו היה אומר לנו שיהיה שולחן סדר ארוך מול הכניסה לרחוב דאונינג, היינו שמחים ואומרים ש'זה נפלא'. שזו הצגה פומבית של הזהות היהודית שלנו. אבל כרגע כשאנחנו רואים את שולחן הסדר הזה עם 133 כיסאות ריקים, הלב שלנו נשבר".

עו"ד ישראל ג'וני דניאלס, שנאם אף הוא באירוע, אמר: "זה מדהים לראות יהודים ולא-יהודים כאחד, מתכנסים כדי להפגין סולידריות ולוודא שאף אחד מאתנו לא ישכח את 133 אחינו ואחיותינו המוחזקים בתנאים הנוראיים ביותר על ידי מחבלי חמאס בעזה". לדבריו, "מזעזע במיוחד לראות את שולחן הסדר הזה, ימים אחדים לפני שכולנו נשב עם משפחותינו וניזכר ביציאת מצרים".

מלחמת חרבות ברזל לונדון הרב אפרים מירוויס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד