כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
גם בחודש מרץ

מגמת ההתאוששות בשוק העבודה נמשכת

עפ״י ניתוח שמפרסם משרד העבודה שיעור התעסוקה המותאם ושיעור ההשתתפות עלו בכ-0.4% ו-0.5% בהתאמה בחודש מרץ, עם זאת שיעור התעסוקה עדיין נמוך בכ-1.3% מהשיעור שהיה לפני פרוץ המלחמה

מגמת ההתאוששות בשוק העבודה נמשכת
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד העבודה פרסם ניתוח ולפיו שיעור התעסוקה המותאם ושיעור ההשתתפות עלו בכ-0.4 ו-0.5 נקודות אחוז בהתאמה בחודש מרץ. עם זאת, שיעור התעסוקה עדיין נמוך בכ-1.3 נקודות אחוז מהשיעור שהיה לפני פרוץ המלחמה.

שיעור העובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום עמד במרץ על 1.0%, המשך של מגמת הירידה המתונה, אך הוא גבוה בכ-0.7 נקודות אחוז מהממוצע בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023.

שיעור המשרות הפנויות עלה בכ-0.2 נקודות אחוז. החוסר בעובדים בענף הבנייה מוביל את העלייה במשרות הפנויות, שיעור המשרות הפנויות בענף זה עמד במרץ על 12.8% (עליה של 1.1 נקודות אחוז יחסית לפברואר).

למעט בענפי החינוך והמידע ותקשורת, שיעור המשרות הפנויות עלה גם בשאר הענפים אך בשיעורים מתונים יותר.

שיעור הנעדרים בעקבות מילואים עמד במרץ על 2.0% מכוח העבודה, עליה של חצי נקודת אחוז מפברואר.

שיעור ההשתתפות בכוח העבודה (מועסקים ומחפשי עבודה כשיעור מכלל האוכלוסייה), עמד על 62.9% - עליה של 0.4 נקודות אחוז לעומת חודש פברואר.

שיעור התעסוקה המותאם (מועסקים כשיעור מכלל האוכלוסייה, לא כולל חופשה ללא תשלום מסיבות כלכליות) עמד על 59.8% - עלייה של 0.5 נקודות אחוז לעומת חודש פברואר.

שיעור האבטלה המותאם (בלתי מועסקים כשיעור מכוח העבודה, כולל חופשה ללא תשלום מסיבות כלכליות) עמד על 4.3% - ירידה של 0.2 נקודות אחוז מחודש פברואר, אך 0.8 נקודות אחוז יותר מחודש ספטמבר.

שיעור הנעדרים מסיבות כלכליות (כשיעור מכוח העבודה) עמד על 1.0% - ירידה של 0.2 נקודות אחוז מחודש פברואר.

שיעור המשרות הפנויות עמד על 4.3% - עליה של 0.2 נקודות אחוז לעומת חודש פברואר.

שר העבודה, יואב בן צור אמר: "משרד העבודה מבצע ניתוח הדוק לממצאים השוק וזאת כדי להתאים את פעילות המשרד ואת הקצאת המשאבים הנדרשים לשוק העבודה המשתנה".

ישראל אוזן, מנכ״ל משרד העבודה אמר "תפקידנו לדאוג לשוק העבודה ולכן פילוח הנתונים הכרחי ומצביע על המקומות שדרושים את התערבותנו. נזרים את המשאבים למקומות אלו".

עבודה עובדים תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד