כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חיה ייחודית

יונק נדיר נכנס לחצר בית החולים

יונק נדיר נצפה אתמול בחצר בית החולים, העובדים במקום שזיהו את החיה, הזעיקו את הממונה על הגנת הסביבה וזה הזעיק את פקח רשות הטבע והגנים שזיהה כי מדובר בחיה ייחודית ונדירה בישראל

יונק נדיר נכנס לחצר בית החולים
דלק סלעים צילום: סיוון מרדוק, רט"ג

עובדי בית החולים הדסה עין כרם הופתעו לראות השבוע חיה מיוחדת בחצר בית החולים והבינו שככל הנראה הגיעה מן היער הסמוך ושמקומה הנכון בטבע.

אל המקום הוזעקה אנג׳לה מטייב, ממונה על הגנת הסביבה מטעם הדסה, ולאחר שהועברה לידיה החיה המסתורית והנדירה היא יצרה קשר עם פקח רשות הטבע והגנים, סיון מרדוק אשר חש למקום וזכה להפתעה גם הוא וגילה שמדובר בדָּלָק סלעים, חיה נדירה הנמצאת בסכנת הכחדה.

סיון מרדוק: ״הדלק שוחרר בבטחה בשמורת הטבע נחל שורק. שמחתי לראות חיה שכמעט לא רואים בארץ. הוא טיפס על העץ במהירות, הספקתי לתעד אותו רגע לפני שנעלם״.

דותן רותם אקולוג שטחים פתוחים ברשות הטבע והגנים: "הדלק הוא סוג של יונק-טורף לילי קטן ממשפחת הסמוריים. בישראל מצוי מין אחד של החיה, דלק הסלעים. מדובר בחיה הפעילה בלילה ולה פרווה בצבע חום-ערמוני ו"סינר" לבן על החזה שקשה מאוד לראותו באור יום. הדלק חי באזורים של חורשים ויערות בכל החבל הים תיכוני בישראל. הדלק מיומן בטיפוס על עצים וניזון מביצים וגוזלים, כמו גם מזוחלים וממכרסמים. הדלק מסמן את הפרשותיו הייחודיות על גבי סלעים המאפשרים לזהות את נוכחותו בשטח"

דלק הסלעים הוא אחד מחמשת מיני סמוריי הבר החיים בארץ ישראל ואינו נחשב למסוכן.

הוא פעיל בשעות לילה ודמדומים, ולפי מומחים – בעיקר בלילות עם אור הירח. ״כנראה שזכינו לאור ירח מיוחד השבוע, מה שגרם לו לצאת מן היער ולהגיע עד לסביבה שלנו״, מסכמת אנג׳לה. ״אני שמחה שהוא אותר על ידי הצוות של הדסה שהבין מייד שמדובר בחיה שיש לדאוג לה ולהגן עליה ולהזעיק אותי כממונה בין היתר על הנושאים הללו"

הדסה עין כרם יונק נדיר תצפית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד