כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
על רקע המלחמה

חשש להוצאת צווי מעצר בינלאומיים כולל לנתניהו

חשש בישראל מהוצאת צווי מעצר בינלאומיים בבית הדין הפלילי בהאג לבכירים בצמרת הביטחונית והמדינית, כולל לרה"מ נתניהו. הרקע הוא המלחמה בעזה, והאשמות של מדינות מסוימות בעולם נגד ישראל

חשש להוצאת צווי מעצר בינלאומיים כולל לנתניהו
בכירי הממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בישראל גובר החשש מהאפשרות להוצאת צווי מעצר בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג נגד בכירים ישראליים, כולל נגד ראש הממשלה נתניהו, על רקע המלחמה בעזה. 

ממידע ומסרים שהגיעו באחרונה לישראל, הסיכוי להוצאת צווי מעצר גדל דרמטית - ואפילו יש סד זמנים של ניסיון ראשון לעשות זאת כבר עד סוף החודש הקרוב, כך דיווח ירון אברהם בחדשות 12.

הרקע הוא המלחמה בעזה, והאשמות של מדינות מסוימות בעולם נגד ישראל על כך שהיא מפרה את הדין הבינלאומי בנושא ההומניטרי והיחס לאוכלוסייה האזרחית, והפרות שמיוחסות לישראל של אמנת ז'נבה הרביעית. 

עוד דווח, כי שלשום התקיים בנושא הזה דיון חרום מצומצם בלשכת רה"מ, בהשתתפות השר דרמר, שר המשפטים יריב לוין ושר החוץ ישראל כץ, בנוסף לגומי מקצוע ומשפטנים נוספים העוסקים בנושא ממשרדי המשפטים. 

בתום הדיון, ההחלטה: לנסות ולנקוט בפעולות דחופות של הרגע האחרון מול בית הדין ומול גורמים מדיניים בעלי השפעה כדי לנסות למנוע את הוצאת צווי המעצר. בפגישות שקיים אתמול רה"מ נתניהו עם שרי החוץ של גרמניה ובריטניה הוא העלה את הנושא וביקש את עזרתם מול בית הדין.
 

ראש הממשלה נתניהו בית הדין הבינלאומי בהאג חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד