כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
כאילו אין מלחמה

דיווח: האמריקאים מקדמים הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה

חברי ממשלה וחלק גדול מהציבור הישראלי מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית, אך ממשל ביידן דוחף להסכם מדיני ארוך-טווח בחודשים הקרובים עם סעודיה | סמוטריץ': "לא נאפשר. לא במעשים ולא בהצהרות"

דיווח: האמריקאים מקדמים הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה
ישראל סעודיה צילום: Pixabay

ממשל ביידן דוחף להסכם מדיני ארוך-טווח בחודשים הקרובים. האמריקאים מפעילים לחץ על נתניהו לתת התחייבות חדשה להקמת מדינה פלסטינית בתמורה להכרה דיפלומטית של סעודיה, כך אמרו גורמים אמריקאים וסעודים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

הבית הלבן מציע לריאד הסכם הגנה פורמלי יותר עם וושינגטון, סיוע ברכישת כור גרעיני אזרחי, ולחץ על הקמת מדינה פלסטינית. לדברי גורמים אמריקאים הפרטים נמצאים בשלבים האחרונים של המשא ומתן.

ישראל מאד רוצה הסכם נורמליזציה היסטורי עם ריאד, השכנה הערבית החזקה ביותר של ישראל. בכירים אמריקאים אומרים שהמאמץ הרב-מדינתי המוצלח בהפלת הטילים ומל"טים איראניים בשבת, צריך להבהיר לישראל שניתן לשפר את ביטחונה מפני איומים מטהראן באמצעות אינטגרציה הדוקה יותר עם ערב הסעודית.

עבור הנשיא ביידן, זהו סיכוי לפריצת דרך דיפלומטית גדולה באמצע קמפיין בחירות נשיאותי, כזו שתרחיב את הסכמי אברהם שיריבו הרפובליקני דונלד טראמפ חתם כשהיה בתפקיד. ההסכמים הובילו לנורמליזציה של היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.

אבל לנתניהו נותר מכשול קשה, חברי ממשלה וחלק גדול מהציבור הישראלי מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית לאחר הטבח שביצעו פלסטינים ב-7 באוקטובר.

בכירים סעודים מסרו לארה"ב שהם מוכנים לקבל הבטחות מילוליות מישראל שהיא תעסוק בשיחות חדשות על הקמת מדינה פלסטינית. 

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ הגיב לדיווח והצהיר: "בעד שלום עם עמי האזור. בעד שלום תמורת שלום! אנחנו מאמינים שגם סעודיה רוצה בכך. מדינה פלסטינית היא מכשול לשלום וסכנה קיומית לישראל. לא נאפשר. לא במעשים ולא בהצהרות".

 

 

ארצות הברית ממשל ביידן סעודיה נורמליזציה מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד