כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סטודנטים הושעו

המשטרה פירקה את המאהל האנטישמי ועצרה מפגינים

בכירי אוניברסיטת קולומביה, התחייבו בפני הקונגרס כי הם ינקטו קו קשה יותר בטיפול בהפגנות אנטישמיות. עשרות מפגינים שהקימו מתחם מאהל של כ-50 אוהלים בקמפוס נעצרו

המשטרה פירקה את המאהל האנטישמי ועצרה מפגינים
משטרת ניו יורק. אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת ניו יורק עצרה עשרות מפגינים פרו פלסטין שהקימו מתחם מאהל של כ-50 אוהלים בקמפוס של אוניברסיטת קולומביה. המעצרים התרחשו יום לאחר שמנהיגי האוניברסיטאות התחייבו בפני הקונגרס כי יפסיקו הפגנות סטודנטים הקשורות למלחמה בעזה.

שוטרים החלו לעצור מפגינים קצת לפני 13:30 בצהריים שעון מקומי כאשר עשרות מפגינים התאספו מול ספריית באטלר. "מאחר שסירבתם להתפזר, עכשיו נעצור אתכם על הסגת גבול", קרא מפקד המשטרה ברמקול. "אם תתנגדו למעצר, אתם עלולים לעמוד בפני אישומים נוספים".

המעצרים הגיעו פחות מ-24 שעות לאחר שבכירי אוניברסיטת קולומביה, התחייבו בפני הקונגרס כי הם ינקטו קו קשה יותר בטיפול בהפגנות אנטישמיות ואנטי ישראליות בקמפוסים שמתקיימות מאז המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר על ידי חמאס.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי קבוצה קטנה של מפגינים יהודים חגגה את המעצרים. חלקם אמרו שהם מאמינים שהמפגינים הם אנטישמים ושהם רוצים שקולומביה תאכוף את הכללים שלה לגבי הפגנות אסורות. קבוצה של סטודנטים פרו-פלסטינים קראה את הסיסמה האנטישמית "מהנהר לים פלסטין תהיה חופשית" בתגובה.

ישרא הירסי, פעילת BDS בתה של חברת הקונגרס האנטישמית ממוצא פלסטיני, אילהאן עומר ממינסוטה, היא בין כמה סטודנטים של מכללת ברנרד בקולומביה שהושעו בשל השתתפות במאהל פרו-פלסטיני באוניברסיטה.

"מעולם לא ננזפתי או קיבלתי אזהרות משמעתיות כלשהן", כתבה. "קיבלתי הודעה שאני 1 מתוך 3 סטודנטים שהושעו בגלל עמידה בסולידריות עם פלסטינים העומדים בפני רצח עם".

הנהלת קולומביה הודיעה כי היא משעה את כל התלמידים במאהל. "אנחנו ממשיכים לזהות אותם ונשלח הודעות רשמיות", אמרה דוברת האוניברסיטה.

במהלך הדיון בקונגרס ביום רביעי, חברת הקונגרס האנטישמית שאלה את ד"ר שפיק נשיאת האוניברסיטה מדוע סטודנטים פרו-פלסטינים בקמפוס פונו, הושעו, בשל השתתפותם באירוע פרו-פלסטיני. ד"ר שפיק מסרה בתגובה כי "מדובר במצב חמור ביותר, הסטודנטים המושעים סירבו לשתף פעולה בחקירת אירוע בו נאמו אנשים על תמיכה בחמאס".

מלחמת חרבות ברזל אילהאן עומאר אנטישמיות אוניברסיטת קולומביה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד