כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הנסיכות מתבכיינת

"קטאר אינה אחראית על כישלון המו"מ בין ישראל לחמאס"

דיפלומט ערבי אומר כי קטאר אינה אחראית על כישלון המו"מ בין ישראל לחמאס. לפי הדיפלומט, קטאר העלתה את רף הציפיות ביחס לתפקידה יותר ממה שהיה נחוץ

 "קטאר אינה אחראית על כישלון המו"מ בין ישראל לחמאס"
בכירי חמאס חאלד משעל ואיסמעיל הנייה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

דיפלומט ערבי מאחת ממדינות האזור, שאינה קטאר, אמר היום לרועי קייס בכאן חדשות כי קטאר אינה אחראית על כישלון המשא ומתן. הוא הוסיף כי קטאר העלתה את רף הציפיות ביחס לתפקידה יותר ממה שהיה נחוץ ובכך נתנה רושם שיש לה מנוף השפעה משמעותי על חמאס. זאת כשבפועל יש לה השפעה על הדרג המדיני ולא על הדרג הצבאי שלו יש את המילה האחרונה.

הדיפלומט הוסיף כי נראה שההודעה הקטארית על בחינה מחדש של תפקידה במשא ומתן נועדה להפחית את הלחץ הכבד שמופעל עליה בייחוד מכיוון ארצות הברית, כשהחשש הקטארי הוא שהמשך התיווך שלה ללא תוצאות ישפיע לרעה על היחסים שלה עם ארצות הברית, שהם חשובים לה יותר מהקשר עם חמאס.

באשר לתיווך המצרי, אמר הגורם לכאן חדשות שקהיר משתדלת שלא להעלות את רף הציפיות של הצדדים בנוגע למנופי ההשפעה שלה. הוא הוסיף כי היא מתכוונת להמשיך ככל שיתאפשר לה במאמצי התיווך. עד כה, ישנה תחרות בין מצרים לקטאר בעניין התיווך – כשדוחה מורידה רגל מהגז בנושא התיווך, קהיר מנסה ללחוץ יותר על הדוושה.

מוקדם יותר הבוקר, ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן אל ת'אני, הצהיר כי מדינתו שוקלת את תפקידה מחדש כמתווכת בין ישראל לחמאס בשל "התנהלותם של פוליטיקאים ישראלים שמבקרים את דוחא על העברת מזוודות הכסף לחמאס ועל אירוח בכירי הארגון במדינה".

 

מלחמת חרבות ברזל קטאר חמאס מצרים חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד