כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חוששת מאיראן?

ירדן פועלת למנוע מישראל להשתמש במרחב האווירי שלה לתקיפה באיראן

ירדן חוששת שמטוסים ישראלים יעברו דרך ירדן לתקיפה באיראן. ירדן אמנם סייעה בסיכול המתקפה האיראנית, אך חוששת שטהראן תנקום בה אם מטוסים ישראלים יעברו דרך ירדן לתקוף באיראן

ירדן פועלת למנוע מישראל להשתמש במרחב האווירי שלה לתקיפה באיראן
מטוס קרב צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מלך ירדן עבדאללה ביקש מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך שיחת טלפון בסוף השבוע ללחוץ על ישראל שלא להשתמש במרחב האווירי של ירדן במתקפת נגד נגד איראן, כך דיווח ג'ייקוב מגיד ב"טיימס אוף ישראל" מפי שלושה גורמים הבקיאים בעניין.

בהתחשב עד כמה הממלכה ההאשמית נגד ישראל במלחמה של ישראל עם חמאס בעזה, ירדן ללא ספק החתה החברה הבולטת ביותר בקואליציה בראשות ארה"ב שהצטרפה לצה"ל בהפלת למעלה מ-300 הטילים והמל"טים שאיראן ירתה לעבר המדינה.

אבל שר החוץ הירדני, איימן ספדי, התעקש לאחר מכן שעמאן תגן על השמים שלה, "לא משנה מהיכן הם המל"טים - מישראל, מאיראן, מכל מקום אחר".

נוסף על האזהרה הפומבית לישראל, ירדן גם שלחה לישראל באופן פרטי הודעות דרך ארה"ב ומדינות אחרות בבקשה שתנקוט בנתיב אחר אם ישראל תמשיך בתוכניות לפגוע באיראן, כך אמרו מקורות ל"טיימס אוף ישראל".

אמנם אין זה סביר שירדן תפיל מל"ט, טיל או מטוס ישראלי שיכנס למרחב האווירי שלה, אך עמאן חוששת כי מתן אפשרות לתקיפה כזו, במיוחד לאחר שסייעה בסיכול המתקפה האיראנית, תחשוף אותה לנקמה מצד טהראן. כזכור איראן איימה על ירדן כי תתקוף אוותה בפעם הבאה אם ירדן ​​תפעל נגד איראן.

ישראל יכולה לעבור דרך סוריה כדי לפגוע באיראן, אבל הדרך המהירה והמעשית והטובה יותר דרך ירדן, בהתחשב בכך שירדן נוטה פחות להודיע ​​לאיראן אם תהיה מתקפה בדרך.

המתקפה האיראנית על ישראל ירדן ארצות הברית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד