כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא מכחישים

גורם ישראלי: התקיפה נועדה לאותת שלישראל יש יכולת לתקוף בתוך המדינה

היקף התקיפה הישראלית באיראן הלילה לא ברור. גורמים איראניים אמרו כי התקיפה בוצעה על ידי מל"טים קטנים, ששוגרו אולי מתוך איראן. לא ברור איזה נזק גרמה התקיפה

גורם ישראלי: התקיפה נועדה לאותת שלישראל יש יכולת לתקוף בתוך המדינה
טילים באיראן צילום: שאטרסטוק

ישראל ביצעה תקיפה אווירית בתוך איראן, כך אמר גורם רשמי ישראלי הבוקר (יום שישי), זאת כנקמה על מטח איראני של טילים ומל"טים ששוגרו נגד ישראל. לא ברור איזה נזק גרמה התקיפה, אך מקור ישראלי - שדיבר בעילום שם אמר ל'וושינגטון פוסט' כי התקיפה נועדה לאותת לאיראן שלישראל יש יכולת לתקוף בתוך המדינה.

היקף התקיפה הישראלית באיראן הלילה לא ברור. גורמים איראניים אמרו ל'ניו יורק טיימס' כי התקיפה בוצעה על ידי מל"טים קטנים, ששוגרו אולי מתוך איראן, וכי מערכות המכ"ם שלה לא זיהו כלי טיס לא מזוהים שנכנסו למרחב האווירי האיראני. הם אמרו שקבוצת מל"טים קטנים הופלו באזור תבריז, בערך 800 קילומטרים צפונית לאיספהאן.

המתקפה של איראן על ישראל לפני כשבוע הייתה תגובה לתקיפה ישראלית קטלנית על מתחם דיפלומטי איראני בסוריה בתחילת החודש. ארצות הברית ובעלות בריתה קראו לאיפוק, אך ראש הממשלה נתניהו אמר השבוע שישראל לבדה תחליט על תגובתה לאיראן.

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, אמר למועצת הביטחון של האו"ם לפני התקיפות הישראליות כי אם תהיה תקיפה מצד ישראל, איראן "לא תהסס לפעול על פי זכותה הטבעית ותתן תגובה נחרצת וראויה".

האתר הצבאי באיספהאן, שבו דווח על פיצוצים, הוא מתחם המחקר הגרעיני הגדול ביותר באיראן, זהו גם אתר של בסיס צבאי ונמל תעופה באיספהאן . סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA אמרה כי מתקנים גרעיניים במחוז לא נפגעו.

רשת NBC דיווחה כי ישראל בוחנת את יעילות התקיפה ואת הנזק שהיא גרמה. דובר צה"ל סירב להגיב לדיווחים על התקיפה.

במקביל, יצאה גם הודעה רשמית של צבא איראן: "הבסיס שהותקף הוא של חה"א של הצבא הסדיר ולא של משמרות המהפכה. קולות הפיצוץ, שנשמעו הבוקר באזור אספהאן, היו קשורים לירי הגנה אווירית לעבר עצמים חשודים. לא היו נפגעים בנפש ולא נגרם נזק".

המתקפה האיראנית על ישראל איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד