כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גוש הימין עולה

סקר: הליכוד עם נתון שיא מאז פרוץ המלחמה, נתניהו מתחזק בהתאמה

נתון שיא למפלגת הליכוד מאז מתקפת ה-7 באוקטובר. המחנה הממלכתי מקבלת 31 מנדטים. הפער מצטמצם: 42% יצביעו בעד גנץ לראשות הממשלה, 37% עבור נתניהו

סקר: הליכוד עם נתון שיא מאז פרוץ המלחמה, נתניהו מתחזק בהתאמה
ספירת הקולות צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע בלימת המתקפה האיראנית במוצאי שבת, מפלגת הליכוד ממשיכה את מגמת ההתחזקות ומגיעה ל־21 מנדטים – שיא מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל בשבת השחורה ב־7 באוקטובר. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

בחודשים האחרונים, בעקבות פרוץ המלחמה באוקטובר, הגיעה מפלגת השלטון לשפל של 16 מנדטים בלבד, אולם מתחילת החודש הנוכחי מסתמנת מגמת התאוששות מסוימת. למרות זאת, הליכוד עדיין רחוקה מאוד ממספר המנדטים שקיבלה בבחירות לכנסת האחרונה – 32.

במקביל, על פי נתוני הסקר, גם השבוע, בדומה לשבועות האחרונים, נרשם צמצום דרמטי בפער בין בנימין נתניהו לבני גנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. גנץ מוביל בפער של 5% בלבד לעומת 12% בשבוע שעבר.

באשר ליחסי הכוחות בין הקואליציה לאופוזיציה נרשם השבוע שינוי משמעותי, כאשר מפלגות הקואליציה מצמצמות את הפער מהאופוזיציה ב־5 מנדטים. על פי הנתונים, גוש הקואליציה עומד על 50 מנדטים לעומת 60 מנדטים לגוש האופוזיציה (שמאל־מרכז), כאשר המפלגות הערביות זוכות על פי הסקר האחרון ב־10 מנדטים נוספים.

נתון מעניין נוסף השבוע מגלה כי גדעון סער, שפרש מהמחנה הממלכתי והקים את הימין הממלכתי, אינו עובר את אחוז החסימה בניגוד לשני הסקרים הקודמים. לעומתו, הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שבשבוע שעבר לא עברה את אחוז החסימה, זוכה בסקר הנוכחי ל־4 מנדטים. עוד עולה מהסקר, כי יש עתיד יורדת השבוע ב־2 מנדטים ועוצמה יהודית יורדת במנדט.

בתשובה לשאלה: לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: המחנה הממלכתי זוכה ב־31 מנדטים (30 בסקר הקודם), הליכוד 21 (19), יש עתיד 13 (15), ישראל ביתנו 12 (12), ש"ס 9 (9), עוצמה יהודית 9 (10), יהדות התורה 7 (7), חד"ש־תע"ל 5 (5), רע"ם 5 (5), מרצ 4 (4), מפלגה דתית לאומית־הציונות הדתית 4 (0). העבודה (2.1%), הימין הממלכתי בראשות גדעון סער (2%) ובל"ד (1.8%) אינן עוברות את אחוז החסימה.

בתשובה לשאלה מי מהשניים, בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל, 42% השיבו גנץ, לעומת 37% שאמרו נתניהו. 21% השיבו כי הם לא יודעים. בסקר, שנערך ב־17־18 באפריל, השתתפו 500 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.4%.

בנימין נתניהו בני גנץ מלחמת חרבות ברזל הליכוד המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד