כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בראיון לרשת אמריקאית

סגנו של נסראללה לפני התקיפה: "לישראל אין אומץ לתקוף באיראן"

קאסם נעים סגנו של נסראללה התייחס ללחימה עם איראן לפני התקיפה הישראלית הלילה: "לישראל אין תכנית, ואין לישראל אומץ לתקוף באיראן, ישראל לא יודעת מה היא עושה, ואם הם יעשו טעות הם ישלמו מחיר כבד"

סגנו של נסראללה לפני התקיפה: "לישראל אין אומץ לתקוף באיראן"
מוצב של חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

חיזבאללה נחוש לא להגביר את הקרבות שנמשכים חודשים ארוכים בגבול הדרומי של לבנון, אך יגיב לכל הסלמה ישראלית, כך אמר סגנו של נסראללה בראיון לרשת NBC.

נעים קאסם, סגנו של נסראללה האשים את ישראל וארה"ב על כך שגרמו למותם של מאות בני אדם בדרום לבנון וגרמו לעשרות אלפי אזרחים משני צדי הגבול בין ישראל ללבנון לעזוב את ביתם.​

קאסם נעים המשיך: "לישראל אין תכנית, ואין לישראל אומץ לתקוף באיראן, ישראל לא יודעת מה היא עושה, ישראל עצמה לא יודעת אם להגיב (לאיראן) או לא, אז אנחנו נדע מה היא מתכננת? ואם הם יעשו טעות הם ישלמו מחיר כבד".

הוא נשאל האם ישראל מפחדת (מחיזבאללה ומאיראן) והגיב. "הם מאה אחוז מפחדים, הם לא חשבו שאיראן תגיב, והיא הגיבה"

"לא ציפינו שהמלחמה תימשך כל כך הרבה זמן, כי לא חשבנו שנתניהו כל כך טיפש, אותו דבר לגבי ביידן ושאר המדינות", אמר קאסם, כשהסכסוך בשתי החזיתות של ישראל נמשך בחודש השביעי.

"טהרן מדברת בפומבי וברור. הם לא רוצים מלחמה והם הגיבו למתקפה על השגרירות שלהם", אמר קאסם. "אני חושב שאיראן כנה. זה מה שהם אמרו לנו וזה מה שהם חוזרים ומדגישים לתקשורת".

קאסם העביר ביקורת מדודה על שלוש המדינות הערביות - ירדן, סעודיה ואיחוד האמירויות הערביות - שסייעו להגנתה של ישראל נגד תקיפת איראן.

"אף אומה ערבית לא צריכה לתמוך בישראל, לא משנה אילו הצדקות היו לה", אמר. "האוכלוסיות שלהן ידרשו דין וחשבון מכל אלה שקיבלו את ההחלטה הזו".

"אני חושב שביידן ונתניהו שניהם שותפים לתכנית אחת עם הבדלים קלים מאוד", אמר קאסם. "אם הישראלים יגבירו את ההתקפות שלהם, אנחנו נגביר גם את ההתקפות שלנו" אמר.

למרות מעורבותו המוגבלת, קאסם אמר כי המאבק של חיזבאללה "משרת את מטרתו" על ידי "העסקת כוחות ישראליים להתעסק בצפון".

"לכן, נמשיך לעשות זאת, ולא ננהל מלחמה בקנה מידה מלא אלא אם כן הישראלים יחליטו להיכנס למלחמה נגדנו", אמר. "אז אנחנו מוכנים לעימות המלא".

 

איראן נעים קאסם המתקפה האיראנית על ישראל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד