כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפרשנויות לתקיפה

"הדיווחים מראים: הכוונה - לסיים את האירוע"

הפרשנים בישראל ניסו להסביר את התקיפה המיוחסת לישראל באיראן | רון בן ישי: "התקיפה נעשתה מתוך מטרה להימנע מסיבוב נוסף של חילופי מהלומות". ניר דבורי: "הפעולה הזו מאפשרת לייצר משוואה שלא תדרדר את כל המזרח התיכון לעימות גדול"

"הדיווחים מראים: הכוונה - לסיים את האירוע"
טהרן, איראן צילום: שאטרסטוק

פרשנים ביטחוניים בישראל מנסים לפרש את התגובה המיוחסת לישראל באיראן על האתר הצבאי באיספהאן, שהיקפה עדיין לא ברור. 

פרשן "חדשות 12" ניר דבורי התייחס לתקיפה וכתב: "על פי הדיווחים, הבסיס האיראני שהותקף שימש להוצאת המתקפה נגד ישראל בשבת. האירנים תקפו אז את בסיס נבטים בישראל - והלילה הותקף בסיס חיל אוויר באיראן. הפעולה הזו מאפשרת לייצר משוואה שלא תדרדר את כל המזרח התיכון לעימות גדול הרבה יותר". 

אלוף במילואים ישראל זיו כתב ב"חדשות 12" כי "הפעולה הזו, אם אכן בוצעה על ידי ישראל, היא אמירה לאיראנים: "אתם לא הצלחתם לחדור את קו ההגנה הישראלי במתקפה בשבת, ישראל כן הצליחה לחדור את קו ההגנה שלכם הלילה". הסיפור החשוב מהאירועים האחרונים הוא ההתגבשות של הקואליציה נגד איראן והיכולת להוציא לפועל מערכה משמעותית מאוד כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני". 

הפרשן הצבאי של "ווינט" רון בן ישי כתב: "מי שביצע את התקיפה עשה זאת על אתר או אתרים של חיל האוויר של משמרות המהפכה - מתוך מטרה להימנע מסיבוב נוסף של חילופי מהלומות. הדיווחים באיראן, שסביר להניח שלא מבינה מה פגע בה ואיך, מראים: הכוונה - לסיים את האירוע".

מואב ורדי, כתב "כאן 11", כתב כי "הקריטריון לבחון את התגובה הישראלית הוא מידת ההרתעה שהפעולה הלילה תייצר אצל האיראנים מול חופש הפעולה של ישראל באזור. כלומר, האם בפעם הבאה שישראל תרצה לפגוע ביעדים איראנים באזור (כמו בחיסול מפקד כוח קודס בסוריה), איראן לא תעז לשגר בתגובה מאות טילים על ישראל". 

הכתב והפרשן הצבאי ד"ר אמיר בוחבוט מ"'וואלה'" אמר ל"103 FM" על הפעולה הישראלית באיראן: "הממשלה קבעה שראש סדר העדיפויות שלה נמצא ברצועת עזה, ויש 133 סיבות למה היא הזירה המרכזית. הפעולה הלילה ניסתה להחזיר את העימות הישיר שהאיראנים ניסו להוציא החוצה לצללים".

דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס צייץ בטוויטר: "שלוש נקודות קצרות על לילות אספהן- 1. לפעמים בלא להגיב יש יותר כוח מלהגיב לצאת ידי חובה. 2. הפער בין מילים למעשים מצביע על אותו בית יוצר - ניצחון מוחלט ותגובה חמורה כשבפועל אתם יודעים מה. 3. אל תתנו לאבק מאיראן להסתיר את העיקר - 133 אחיות ואחים יעשו סדר בעזה - בלתי נתפס".

המתקפה האיראנית על ישראל איראן תקיפה ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד