כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חסדי השם

הפצוע הקשה ביותר יחגוג ליל הסדר בבית

לוחם גבעתי שנפצע אנושות בלחימה בצפון רצועת עזה יחגוג לילי הסדר בביתו. אתמול הוא ומשפחתו נפרדו מסורוקה, כשהם מתחילים את מסע השיקום הארוך

הפצוע הקשה ביותר יחגוג ליל הסדר בבית
ארי שפיץ צילום: באדיבות המשפחה

ארי שפיץ, לוחם גבעתי שנפצע אנושות בלחימה בצפון רצועת עזה ונחשב לאחד הפצועים הקשים במלחמה, היה מורדם ומונשם במשך חודש וחצי. 

בתחילת החודש הוא שב להכרה, ואתמול הוא ומשפחתו נפרדו מסורוקה, כשהם מתחילים את מסע השיקום הארוך והמשמעותי. ארי יחגוג יום הולדת בערב ליל הסדר, ומשפחתו חלמה שעד החג הוא יוכל להיות בבית. 

לאה, אמו של ארי, אמרה בפרידה מבית החולים: "סורוקה הוא מקום מיוחד. אנחנו מקווים לחזור לכאן לבקר על שתי הרגליים, ואם כבר להיות בבית חולים ובמצב כמו שלנו - אז כאן. תודה לצוות טיפול נמרץ המסור והמדהים שליווה אותנו 45 ימים ולילות, לאנשי המחלקה לאורטופדיה ולכל מי שטיפל בארי. הסיפור שלו יהיה סיפור טוב. הוא חזק וגיבור".

פרופ' מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה מסר כי "ארי פונה במסוק מהרצועה הישר אל חדר הטראומה שלנו, כשהוא עם פגיעה מורכבת ובמצב קשה מאוד. הפציעות מהן סבל חייבו ניתוח ממושך ומיד אחריו הוא הועבר אלינו למחלקה בה טופל כחודש וחצי  כשהוא מורדם ומונשם. בזמן הזה, הטיפול בו היה עם  מורדות ועליות עד כדי שיפור משמעותי במצבו, שאפשר לו לצאת לשיקום. זכינו להכיר את משפחתו הנהדרת. זאת הייתה זכות גדולה לטפל בו ואנו מאחלים לו בריאות איתנה".

לדברי ד״ר אסף אקר, מנהל היחידה לטראומה אורטופדית בסורוקה: ״ארי הגיע לסורוקה במצב קשה ביותר, עם פגיעות גפיים מרובות ומורכבות. מיד בהגעתו הובהל לחדר הניתוח ונותח ע"י צוות המחלקה האורתופדית, בראשון מתוך סדרה ארוכה של ניתוחים אותם נאלץ לעבור עד לייצוב מצבו. זכינו ללוות את ארי ומשפחתו ואנו שמחים ומאושרים שכעת תם פרק הטיפול ומתחיל פרק השיקום. מהכרותנו את ארי ומשפחתו, אנו סמוכים ובטוחים כי עוד יגיע רחוק, ומאחלים לכולם המון הצלחה".

ארי שפיץ עזה סורוקה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד