כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המחנכים אינם יהודים

זעקת הפוסקים על הנעשה בספרד: "התבוללות נוראה" 

הבעיות החמורות שהתעוררות בבית הספר היהודי 'אבן גבירול' במדריד שבספרד ובקהילה היהודית במקום הביאו את גדולי הפוסקים להתערב במכתב ברור ונוקב על הנעשה במקום. "הדבר גורם להתבוללות נוראה"

זעקת הפוסקים על הנעשה בספרד: "התבוללות נוראה" 
מדריד צילום: באדיבות המצלם

ההפקרות בקהילה היהודית במדריד שבספרד גרמה לזעזוע גדול בעקבות כך שבכירים בקהילה היהודית שמציגים את עצמם כאורתודוקסים, מסייעים בפועל לצעירים ממשפחות אורתודוקסיות לעזוב את ההורים מה שגורם להתבוללות ל"ע.

בימים האחרונים התוודעו לדבר גדולי ישראל וגדולי פוסק ההלכה, הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון ראב"ד בית הדין כתב מכתב בנושא.

תחת הכותרת 'הבהרה וזעקה' כותב חכם ניסים: "נתבקשתי לחוות דעתי על מצבה הרוחני של הקהילה היהודית במדריד (הפדרציה היהודית CJM) שם לאור השמועות הקשות בכל נושאי היהדות החל מחינוך הילדים והן בעניני כשרות וכו'".

"אמרתי למבקשים אתם יודעים ומכירים כי איני כותב ואיני מחווה דעתי אלא לאחר שאני רואה בעיני או שומע עדויות לכן לא אוכל להתייחס אלא רק לדברים הידועים לכל: אתחיל בעיניני חינוך דבר ברור ופשוט ללא כל ויכוח או מחלוקת כי צריכים לתת לילדים חינוך מקטנות לשמירה וקיום מצוות אמרו לי שיש תמונה בבית הספר היהודי אבן גבירול בו נראה מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל קובע מזוזה במקום בו לומדים הילדים מאחר ובזמנו אכן לימדו תורה והמחנכים היו יהודים יראי שמים לצערינו בתקופה האחרונה רוב המחנכים אינם יהודים, וכן לומדים במקום זה בנים ובנות יחד גם גויים לומדים יחד, איך יכולים לקוות שהתלמידים ישמרו יהדות ו.

"כמו"כ דבר נורא נעשה על ידי ארגון "עזרה" השייכת לפדרציה הספרדית שעוזרת להתבוללות כאשר לצערנו בחור יהודי נקשר עם גויה ועוזב בית הוריו מיד ארגון זה נותן לו דירת מגורים שם יחיה עם הגויה תוך ציפצוף על הוריו ואם ירצה לחזור לבית הוריו ועוזב את הגויה מיד לוקחים ממנו את הדירה
כמו כן ארגון הפועל בתוך בית הספר שם מפרסם ומזמין ילדי ישראלים לבוא ולהשתתף בליל שבת לפעילות קהילתית תוך חילול שבת רח"ל כמו כן הפדרציה היהודית עושה אירועים משותפים יחד עם ארגונים רפורמים  אין ספק שבכל הנאמר יש השלכות רבות בדבר כשרות ויש לברר הכל באופן יסודי".

למכתב הצטרפו הפוסק הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, הפוסק הגאון רבי עמרם פריד, הגאון רבי ישראל אברג'ל, הגאון רבי מרדכי מלכא רבה של אלעד והגאון רבי ציון כהן רבה של אור יהודה.

באדיבות המצלםמכתב הפוסקים על הנעשה במדרידצילום: באדיבות המצלם

ספרד חכם ניסים בן שמעון מניעת התבוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד