כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דמויות מובילות

האיחוד האירופי הטיל סנקציות על ארבעה מתנחלים ושני ארגונים

אירופה הטילה סנקציות על ארבעה ישראלים בגין "הפרות חמורות של זכויות אדם נגד פלסטינים". שתי דמויות מובילות של נוער הגבעות, מאיר אטינגר ואלישע ירד, מופיעות ברשימת הסנקציות

האיחוד האירופי הטיל סנקציות על ארבעה מתנחלים ושני ארגונים
אילוסטרציה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

האיחוד האירופי הטיל סנקציות נגד ארבעה אנשים ושני ארגונים. לטענת האיחוד האירופי, האנשים הללו "אחראים להפרות חמורות של זכויות אדם נגד פלסטינים", לרבות "עינויים או יחס אכזרי בלתי אנושי" וכן להפרת זכות הקניין וחיי המשפחה הפרטיים של פלסטינים בגדה המערבית.

הארגונים הם להבה, "קבוצת עליונות יהודית ימנית רדיקלית" כך מתואר ארגון להבה באיחוד האירופי, ונגד קבוצת נוער הגבעות (Hilltop Youth) "קבוצת נוער רדיקלית המורכבת מחברים הידועים במעשים אלימים נגד פלסטינים וכפריהם בגדה המערבית".

שתי דמויות מובילות של נוער הגבעות, מאיר אטינגר ואלישע ירד, מופיעות ברשימת הסנקציות. לטענת האיחוד האירופי שניהם היו מעורבים בתקיפות נגד פלסטינים ב-2015 וב-2023.

בנוסף הוטלו סנקציות נגד נריה בן פזי, בעל חווה מבנימין שהורחק מיו"ש בצו אלוף לטענת האיחוד האירופי הוא הואשם בתקיפת פלסטינים מאז 2021, גם ינון לוי תחת סנקציות, לטענת האיחוד האירופי הוא שלקח חלק במספר פעולות אלימות נד פלסטינים.

משמעות הסנקציות הקפאת נכסים וכספים באיחוד האירופי של האנשים והארגונים שעליהם הוטלו הסנקציות אם יש להם נכסים או כספים בחו"ל, וכן איסור כניסה למדינות האיחוד האירופי.

ארבעת האנשים והארגונים מצטרפים לעוד כמה ישראלים עליהן הוטלו סנקציות בחודשים האחרונים על ידי ארצות הברית ובריטניה.

האיחוד האירופי סנקציות אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד