כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מסוכנת ומסכנת"

בתום דיון בבית המשפט: פרופ' שלהוב-קיבורקיאן תשוחרר ממעצר

בית המשפט הורה לשחרר את פרופ' שלהוב-קיבורקיאן בתנאים מגבילים. השופט: "לא שוכנעתי שיש צורך בהמשך מעצרה". גורם במשטרה: "המרצה מסוכנת ומסכנת כל ישראלי, כל חייל וחיילת. כל חטופה וחטוף"

בתום דיון בבית המשפט: פרופ' שלהוב-קיבורקיאן תשוחרר ממעצר
מחאת תמיכה בפרופסור צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים הורה לשחרר את פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן בתום דיון הארכת המעצר. השופט דב פולוק אמר בדיון: "לאחר עיון בחומר, עולה שיש כמה ביטויים בפודקאסט שבו השתתפה, שיתכן שעוברים את התחום של חופש הביטוי להסתה". 

לצד זאת אמר: "יחד עם זאת, השאלה בפני בית המשפט היא אם יש צורך בהמשך מעצרה של המשיבה בעילה של מסוכנות. בעקבות מעצרה של שלהוב-קיבורקיאן נערך חיפוש בביתה ולא נמצאה ראיה של ממש לחיזוק המסוכנות או עדות לעבירות נוספות. בנסיבות אלו, לא שוכנעתי שיש צורך בהמשך מעצרה".

בבקשת המשטרה להאריך את המעצר נכתב כי הפרופ' "לא נעצרה בשל הזדהותה עם המצוקה בעזה, אלא בשל אמירותיה כמרואיינת שעשתה כל שניתן כדי לייצר עוד סיבות לטרור במוחם של מוסתים ושטופי מוח", כך לפי דיווח "ישראל היום". 

גורם במשטרה התבטא בחריפות נגדה ואמר ל'כאן 11' כי המרצה "מסוכנת ומסכנת כל ישראלי, כל חייל וחיילת. כל חטופה וחטוף. היא מכשירה ומעודדת למעשה כל פגיעה בהם או פגיעה בחפים מפשע ונשים וילדים". 

השופט דוב פולוק נזף במשטרה על מעצרה של הפרופסור ואמר: "את העמדות שלה היא זכאית להחזיק. אני לא מבין למה עצרו אותה, מה קרה עכשיו?! עשו חיפושים בבית שלה לא מצאו דברים שמראים שהיא מסיתה".

חבר הכנסת אחמד טיבי תקף את המעצר ואמר: "המרצה מתארת מצב והיא גאווה אקדמית. מעלילים עליה שהכחישה את מה שהתרחש ב-7 באוקטובר. בושה שהפרקליטות אישרה למשטרת השר המחבל המורשע בן גביר לעצור אותה".

כזכור, אתמול נעצרה פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן לחקירה בחשד להסתה. המרצה מהאוניברסיטה העברית האשימה את ישראל ברצח עם בעזה והכחישה את זוועות חמאס בטבח 7 באוקטובר. 

האוניברסיטה העברית הגיבה למעצרה של פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, וכתבה בהודעה שפירסמה כי יש לשחררה "באופן מיידי".

האוניברסיטה הבהירה כי היא מתנגדת נחרצות לרבים מהדברים שאמרה הפרופ', "אך במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה, מקוממות ככל שיהיו". 

נדירה שלהוב-קיבורקיאן בית המשפט השלום האוניברסיטה העברית הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד